ТАЊА ВОЗИ ГРДОСИЈУ ОД 40 ТОНА: Жена из Баваништа, после дугогодишње потраге за послом, у шлеперу крстари Европом
ПОСАО камионџије носи много изазова, тако да се жене ретко одлучују за ово занимање. Дуги сати на путу обесхрабрују их да професионално седну за волан, али Тања Глогоњац (49), из Баваништа, каже да ужива док крстари Европом за воланом шлепера.
- Прија ми да будем сама и да сама доносим одлуке о томе како ћу обавити посао - каже нам ова насмејана црвенокоса жена. - Ово је професија која захтева посвећеност и напоран рад, али је узбудљива и сврсисходна. Мене управљање шлепером чини срећном.
За својим послом из снова Тања је дуго трагала. До 35. године је била домаћица, а онда је две године имала своју продавницу. После је радила свугде где је било посла: у кланици, пекари, ћевабџиници, као сервирка у болници...
- У то време имала сам породичне ломове и била ми је потребна финансијска сигурност - прича Тања из кабине теретњака словеначке фирме док вози кроз Аустрију на путу ка Немачкој.
- У болници су ми обећали уговор на две године, а добила сам на шест месеци. Нисам видела излаз из проблема, а опет сам размишљала како да зарадим новац радећи нешто што би ме испуњавало. Случајно сам видела оглас да траже пет возача камиона. Црв ми је ушао у главу и решила сам да положим возачки испит.
Добила је возачку дозволу за управљање камионима и шлеперима и кренула у потрагу за већом зарадом и бољим животом.
- У ауто-школи су ме научили како да држим правац за воланом, али нисам савладала вожњу у пракси - каже Тања.
- У почетку сам ишла са колегом, који је возио за Турску. Помогао ми је да се осамосталим, а и да пронађем посао. Сви су били изненађени кад су ме видели, али су ми пружили шансу. Није лако путовати сам, но још теже је бити са неким. Тешко је делити кабину 24 сата са још неким, и то седам дана у недељи. Зато сам се одлучила да радим сама.
Разговор накратко прекидамо, јер Тања мора да изађе из камиона и провери да се није откачила приколица.
- Живот на путу не нуди само усамљеност, већ уме да буде физички напоран за мушкарце, а камоли за жене - наставља Тања.
- Научила сам много о одржавању камиона. У хладњачи најчешће превозим полутке и шунке из Словеније за Немачку. Правило је да возач утовари и истовари робу, понекад чак и да је сортира. Извежбала сам се да утоварим и истоварим око 20 тона робе за мање од 45 минута. Ради се много, од 13 до 15 сати, имамо једну скраћену викенд паузу и повремено не радимо по 48 сати.
Тањи је најтеже што се ретко виђа са највољенијима. Њена породица: син, две ћерке и унуче, живе у Баваништу.
- На сваких осам недеља одлазим да видим своје - каже нам.
- Нисам присталица да млади возе камионе, јер треба да стварају породицу. Немогуће је имати прави живот кад си увек на путу. Укућани навикну да живе без вас. Возачи камиона су углавном разведени. Жене их најчешће остављају због камиона. Мени је много лакше: да се удајем још једном нећу, а деци могу да помогнем више него да радим у пекари у Баваништу. Ипак, у свакој камионској кабини, па и мојој, пролије се много суза, због пропуштених рођендана, слава и других важних датума.
За ових пет година Тања је доживела много различитих, па и не баш пријатних ситуација.
- На пословима у којима доминирају мушкарци жене морају много више да се доказују - говори нам.
- Често на путу по Европи срећем колегнице које такође возе грдосије од око 40 тона, теретњаке, кипере, цистерне. Али, пут, паркинг и одморишта за камионе, нису баш најбезбеднија окружења за нас. Није свеједно преноћити на паркингу. Чим станем да преспавам навлачим завесе, а имам и понешто тешко покрај себе. Тако је, како је. Сама сам изабрала да камион недељама буде мој дом.
Тања је задовољна својом платом, али пензију планира да троши у Србији. Док се жене возачи камиона често суочавају са неким потешкоћама од којих су њихове мушке колеге изузете, неправде нема када је реч о плати. Возачи камиона плаћају се непристрасно на основу проведених сати за воланом, километраже и оптерећења.
- Вожња камиона више личи на животни стил него на обичан посао - каже Тања.
- Ово није врста посла где ћете бити у кући на вечери свако вече. Остајете напољу, возите робу тамо-амо, недељама, а онда добијете тек неколико слободних дана. Без обзира на пол или године, возачи камиона су другарчине и пазе једни на друге. Возити камион подразумева веома оштар начин живота, који може да буде и овакав и онакав, само не досадан.
ПОРОДИЦА
ИМАМ троје деце и унуче - каже Тања. - Мој син Марко није заинтересован за вожњу, а ни старија ћерка Марија. Најмлађа Јелена воли аутомобиле, вожњу је положила са 17 година.
Ко зна, можда крене мојим стопама, мада бих више волела да ствара своју породицу.
НЕ СТИЖЕМ ДА БУДЕМ ТУРИСТА
БИТИ возач значи да стално путујете, али да не стижете да будете туриста - каже Тања.
- Није лако за један дан прећи неколико хиљада километара. За воланом не може да се доживи ништа чега нема на ауто-путу. Пролазим кроз много лепих места, али немам времена да паркирам камион и одем у разгледање.
ОШТРА ПОРУКА СА ЗАПАДА: Зеленски је преварант и марионета, крвави вазал западних елита
ВЛАДИМИР Зеленски, који је постао вазал Запада, почео је као марионета украјинског олигарха Игора Коломојског, навео је ирски новинар Чеј Боуз.
24. 11. 2024. у 17:59
(МАПА) РУСИ НАПРЕДУЈУ У ТОРЕЦКУ: Огласио се Пушилин, жестоке борбе воде се за град (ВИДЕО)
ЈЕДИНИЦЕ руске војске напредују у Дзержинску (украјински назив за Торецк), јавио је на Телеграм каналу шеф ДНР Денис Пушилин.
24. 11. 2024. у 18:59
МАНАСТИР ОРГАНИЗУЈЕ ДОЧЕК НОВЕ ГОДИНЕ Док свет умире под Содомом и Гомором, отац Арсеније: "Места су ограничена, неопходна резервација"
У СВЕТИЊИ надомак Мионице, "најлуђа ноћ" постаје прилика за духовну обнову и литургијско славље, далеко од греха и световних искушења, кроз молитву, причешће и смирење, док свет издише под теретом "греха, блуда и Содоме".
25. 11. 2024. у 14:11
Коментари (7)