ПОГЛЕД ИСКОСА: Нови стил Мајолинице
У МОРУ просечних изложби недавно је једна скренула пажњу.
У београдској Галерији "Сингидунум" одржана је изложба слика Маје Јовановић Мајолинице (Београд, 1982). Реч је о академски школованој сликарки, која је дипломирала на Академији уметности у Новом Саду а постдипломске студије завршила на Академији лепих уметности Брера у Милану. Чињеница да је ова уметница прошла академско школовање није неважна. На основу класичних знања изградила је сасвим другачије виђење света слике, неку врсту редефиниције традиције. Уместо авангардних деструкција, нихилизма великих монохрома, постсликарске апстракције, дигиталног муља и досадних нових медија постконцептуализма, отворила је двери шармантних, скромних визија. У доба светског замора и ликовне депресивности њено сликарство је оптимистичко, а она као дете великог града слика оно што најбоље познаје - урбане теме са по неком морском, са одмора. То су заправо жанр слике, нека врста личне хронике, аутобиографије, сећања или исповести, исказане сведеним начином, поједностављено, са познавањем историје (пост)модерног сликарства. Мајолиница у својој фигурацији уважава искуства експресионизма и апстракције а њен колорит је увек прилагођен одређеној атмосфери слике, у знаку пастелних, пригушених, култивисаних тонова.
Неком може да се свиди или не овакво сликарство, међутим, Мајолиница је формирала потпуно нови тип фигурације у нашој уметности, који не припада ниједној владајућој догми, великим стилским формацијама фантастике или реализма. Крајње интимно и лично, њено сликарство има и нечег наивног у оној мери у којој је то потребно превише професионализованој уметности, без људске мере. Има и дечјег, као вида критике лоше стварности и потребе да се уметност заснује на здравим основама детињства. Она свакако није неки наивни нити арт-брут сликар, а њене врсте деформација и стилизација су од оних које је вршио Фернандо Ботеро. Он није сликао дебеле жене и мушкарце већ настојао да на нов начин реши старе анатомске и композиционе проблеме. Тако и Мајолиница јасно и чисто ствара свој нови стил у оквиру фигурације, помера њене границе, редефинише је и своди на елементарније односе после свих искустава у том древном виду изражавања. Мада можда и карикатурално, њено сликарство не зна за естетику ужаса и шокантног, ни са чим не угрожава посматрача, нити га збуњује. Странци су то одмах препознали, па је 2009. године добила награду на завршним студијама за "Оригиналан лични стил", на Академији Брера у Милану. Назив њене изложбе од четрдесетак слика у Галерији УЛУПУДС био је "Причам ти слику", што недвосмислено упућује на фигурацију као израз нарације, на актуелизацију приче која је од првих модерних сликара проглашена за јерес. Тако и назив означава ауторкино превредновање и тумачење сликарства, позив да се оно, што да не, врати и причању прича, ако има шта да каже.
БОНУС ВИДЕО: СРПСКА АКАДЕМИЈА НАУКА И УМЕТНОСТИ: Кућа знања и чувар српске културе и идентитета
Препоручујемо
МЕРКЕЛОВА ПРОГОВОРИЛА О ПУТИНУ: Једну ствар посебно истакла - "Имао је осећај за то"
БИВША немачка канцеларка Ангела Меркел описала је у својим мемоарима први сусрет са Доналдом Трампом, а такође је говорила о руском председнику Владимиру Путину и Украјини. Одломке из књиге објавили су немачки медији.
21. 11. 2024. у 11:45
РУСИЈА ПОСТАЛА ГЛАВНИ "ИГРАЧ" У ЕВРОПИ: Ово се десило први пут од пролећа 2022. године
РУСИЈА је у септембру први пут од пролећа 2022. постала главни снабдевач гасом Европске уније, преноси РИА Новости, позивајући се на податке Евростата.
21. 11. 2024. у 11:32
МНОГИ НЕ ЗНАЈУ: Шта кнез Михаило показује прстом
СПОМЕНИК кнезу Михаилу Обреновићу на Тргу републике постао је главно градско састајалиште Београђана и њихових гостију. Међутим, од многих ћете чути да се састају не код Кнеза већ “код коња”.
21. 11. 2024. у 09:47
Коментари (0)