ВОЗЕ ИХ У ПОКРЕТНОМ АТОМСКОМ СКЛОНИШТУ: Службени аутомобили светских лидера праве су оклопне капсуле и луксузни тенкови
Возачи кремаљске "Гараже посебне намене" пролазе ригорозну безбедносну и психофизичку селекцију, постају припадници Федералне службе безбедности (ФСБ) и пролазе тешку обуку у вожњи у екстремним условима. Припрема председничких возача траје 7 до 15 година.
РУСКИ председник Владимир Путин поклонио је током посете Северној Кореји њеном председнику Ким Џонг Уну службени председнички аутомобили "аурус сенат". Његова московска верзија описује се као "оклопна капсула" заштићена дебелим блиндирајућим слојем који користе војна возила, чији вишеслојни прозори издржавају директне поготке муниције великог калибра.
Руси не откривају много о председниковом "атомском склоништу на точковима", производу руске ауто-индустрије које је у службену употребу уведено 2018, али је познато да и када су му све четири гуме пробушене може да се креће још најмање 30 километара брзином од 80 км/ч, као и да поседује и извесне системе наоружања којима може да узврати напад.
Путин је лично сео за управљач "ауруса" да провоза Кима и демонстрира могућности возила, а доступне информације из Федералне службе безбедности (ФСБ) која брине о транспорту највиших државних званичника Русије сугеришу да овај гест није био само показивање изузетног уважавања домаћина, већ неопходност. Јер, возилима Кремља могу да управљају само одабрани официри тајне службе после посебне вишегодишње обуке и уз непрестани тренинг. Несумљиво је да ће такве захтеве морати да испуне и возачи Кимовог "ауруса", који је покретна кацеларија председника и врховног команданта, херметички затворена капсула у којој се контролише квалитет ваздуха, што је чини отпорном на хемијске и биолошке нападе, као и на потпуно потапање. Руски председнички аутомобил поседује безбедну информатичку и сателитску комуникацију којом могу у сваком тренутку да буду активирани нуклеарни потенцијали ове земље.
Они који управљају "оклопном капсулом" долазе из кремаљске "Гараже посебне намене" у којој посао добијају само они кандидати који прођу ригорозну безбедносну и психофизичку селекцију. Они тада постају припадници ФСБ и пролазе тешку обуку у вожњи у екстремним условима. После ње добијају право да управљају возилима у оперативним јединицама ФСБ, уз даљу обуку. Када прођу ову фазу они постају возачи аутомобила за пратњу, а само најбољи међу њима могу да буду возачи председника или премијера. Све у свему, процес стицања статуса возача председника и премијера Русије траје најмање седам и највише 15 година.
Вероватно ништа мање није потребно да се стигне до позиције возача службеног аутомобила "кадилак 1" председника САД, "луксузног тенка" који је у употребу увео Доналд Трамп, а наследио га Џозеф Бајден.
Према јавно доступним техничким перформансама ово возило, са службеним надимком "звер", тешко је осам и по тона, има оклоп дебео 13 цм и не може да се преврне у случају судара. Отпорно је на ватру, мине и хемијски напад, има сопствени резервоар кисеоника и резрве крви председникове крвне групе, за хитне случајеве. У возилу је и покретни сто, информатички систем и сателитски телефон који председнику САД омогућавају стални контакт са замеником и Пентагоном. Кевларом ојачане гуме, наводе амерички извори, могу да издрже напад пројектилима ручних бацача, али "звер" може да настави вожњу и ако су уништене. Возило поседује и сопствено наоружање, кваке које струјним ударом елиминишу потенцијалне провалнике, бацаче сузавца и систем за избацивање нафте која треба да заустави непожељну пратњу.
Прозори са петослојним стаклима ширине 13 цм се не отварају, осим возачевог, који може да се одшкрине осам центиметара. Службено возило председника САД може пуном брзином да се креће и по мраку, без фарова и кроз непрозирну димну завесу захваљујући посебном електронском систему. Иако "звер" покреће турбо-дизел мотор од 6.600 кубика, она због тежине не може да развије брзину већу од 100 км/ч, а на сваких 500 метара троши литар горива из резервоара отпорног на ватру.
Подаци о службеном возилу кинеског председника, домаћег произвођача Хонгђи, са кодном ознаком Н701, веома су штури, осим да је непробојно и поседује заштиту од биолошког и хемијског оружја. Мало је података и о службеном возилу француског председника, који не користи лимузину, већ "ситроенов" кросовер базиран на серијском моделу DS 7 Crossback E-Tense 300, који је продужен 200 милиметатра и поседује "висок степен балистичке заштите". За немачког председника се наводи да га вози Мерцедес-Бенц С600, а канцелар Ауди А8, а оба су блинирана. У Великој британији се подигла права бура међу традиционалистима, када је пре извесног времена најављено да ће премијер уместо традиционалног домаћег "јагуара" као службено возило почети да користи "мерцедес". За утеху је да краљ Чарлс не одустаје од традиционалне, специјално прављене, британске лимузине Бентли.
Националну ауто-индустрију својим службеним возилом подржава и јапански цар Нарухито који се вози у Тојотиној лимузини Century Royal, специјалној верзији овог возила коју је јапанска фабрика направила за свог суверена пре десетак година.
ПУЦАЈУ И ПРИ ПУНОЈ БРЗИНИ
ВОЗАЧИ највиших руских државних званичника имају звање високих официра ФСБ, а до краја каријере даље морају да похађају недељне тренинге током којих губе губе два-три килограма тежине. Обавезни садржај тренажа је прецизно пуцање док возе пуном брзином и симулатор вожње преко леда, водених препрека, мина...
ДИГНУТИ НАТО АВИОНИ ПОСЛЕ НАПАДА НА УКРАЈИНУ: Хитно се огласио Зеленски, имао поруку за Путина (ФОТО/ВИДЕО)
РУСИЈА је покренула масовни ваздушни напад на Украјину на божићно јутро по грегоријанском календару.
25. 12. 2024. у 11:16
ПРВИ СНИМЦИ УКРАЈИНСКОГ НАПАДА НА РИЛСК: Најмање шест мртвих и десетине повређених, горе аутомобили (ВИДЕО)
ШЕСТ особа, међу којима и једно дете, убијено је у Рилску, у области Курск, као резултат ракетног удара украјинских оружаних снага, саопштио је вршилац дужности гувернера Курске области Александар Хинштајн.
20. 12. 2024. у 17:07
ПЛАНЕТИ ПРЕТИ СЦЕНАРИО ИЗ 1815. После догађаја на планини која је променила свет уследиле трагедије: "Питање није да ли ће, него КАДА!"
„ЕФЕКТИ би могли бити још гори него што смо видели 1815."
25. 12. 2024. у 15:54
Коментари (0)