ШНИЦЛА СА "ЗУЈАЛИЦОМ": Како се Французи боре с високим поскупљењима прехрамбених производа

АЛАРМ прикачен на паковање рибе или комад меса постао је уобичајен поступак у неким француским ланцима супермаркета, што показује колико је тешка финансијска ситуација и колико неки грађани тешко састављају крај с крајем.

ШНИЦЛА СА ЗУЈАЛИЦОМ: Како се Французи боре с високим поскупљењима прехрамбених производа

Фото: О. Радошевић, А. Стевановић

Инфлација је нарочито приметна у сектору прехрамбених производа. За последњих годину дана износи око 16 одсто, зависно од тога шта се сматра основним потрепштинама. Директори неких ланаца супермаркета предвиђају да би током лета овај скок могао да износи од 20 све до 25 одсто, после чега би требало очекивати смиривање цена.

У међувремену, потрошачке корпе су све лакше. Грађани се у просеку одричу оних производа који им тренутно нису најнепоходнији, загледају цене, смањују тежину купљене робе.

Занимљиво је да се међу оним чега се Французи тренутно највише одричу налази национални деликатес свежа гушчја џигерица: купује се чак 65 одсто мање! На удару је и национално пиће шампањац. У односу на исти период лани, Французи су пазарили чак 18,2 одсто мање овог пенушавца.

Уље се још више штеди. У потрошачкој корпи има га 22,8 одсто мање. Такође се мање купују и готова јела, за 22 одсто. Французи у ова тешка времена очигледно уштеду постижу и тако што сами више кувају. Рекордер по потрошачкој апстиненцији су парафармацеутски производи, чија је куповина у слободном паду, од чак 72 одсто. Томе свакако доприноси и чињеница да се људи сада мање штите од ковида.

На списку уштеде су и шпаргле у конзерви, које се данас купују 24,5 одсто мање него пре годину дана. Замрзнуте пице су такође високо на овој лисити, са минусом од 20,5 одсто, а томе доприноси не само економска криза, већ и прошлогодишња афера у којој је двоје деце преминуло од заражавања бактеријом ешерихија коли пронађеној у залеђеној пици једног од овдашњих познатих произвођача.

Због кризе, мање се купују и конзерве и морски производи, за 16,8 одсто. Продаја ароматизованих вода и луксузна пива такође је опала, за 16 одсто. Французи сада мање једу и сенф, за 14 одсто, а за толико је опала и потрошња свежих воћних сокова. Много се штеди и на хигијени. Продаја гумених рукавица је у паду за 24 одсто, производа за ве-це 17, препарата за негу тела 15...

Укупна потрошња за годину дана опала је за 5 одсто. Истовремено, продаја најјефтинијих производа порасла је за 11 процената. Избегава се најксупље и луксузно.

ШТЕДЊА НА ЖЕНСКИМ ЖИЛЕТИМА

Занимљиво је да је продаја женских жилета за годину дана у Француској опала за чак 17,5 одсто. С тим у пару иде и пад продаје пене за пријање од 16 одсто.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ПРВИ СНИМЦИ УКРАЈИНСКОГ НАПАДА НА РИЛСК: Најмање шест мртвих и десетине повређених, горе аутомобили (ВИДЕО)

ПРВИ СНИМЦИ УКРАЈИНСКОГ НАПАДА НА РИЛСК: Најмање шест мртвих и десетине повређених, горе аутомобили (ВИДЕО)

ШЕСТ особа, међу којима и једно дете, убијено је у Рилску, у области Курск, као резултат ракетног удара украјинских оружаних снага, саопштио је вршилац дужности гувернера Курске области Александар Хинштајн.

20. 12. 2024. у 17:07

Коментари (0)

Стигла вам је једна 110 година стара порука са фронта