ŠNICLA SA "ZUJALICOM": Kako se Francuzi bore s visokim poskupljenjima prehrambenih proizvoda
ALARM prikačen na pakovanje ribe ili komad mesa postao je uobičajen postupak u nekim francuskim lancima supermarketa, što pokazuje koliko je teška finansijska situacija i koliko neki građani teško sastavljaju kraj s krajem.
Inflacija je naročito primetna u sektoru prehrambenih proizvoda. Za poslednjih godinu dana iznosi oko 16 odsto, zavisno od toga šta se smatra osnovnim potrepštinama. Direktori nekih lanaca supermarketa predviđaju da bi tokom leta ovaj skok mogao da iznosi od 20 sve do 25 odsto, posle čega bi trebalo očekivati smirivanje cena.
U međuvremenu, potrošačke korpe su sve lakše. Građani se u proseku odriču onih proizvoda koji im trenutno nisu najnepohodniji, zagledaju cene, smanjuju težinu kupljene robe.
Zanimljivo je da se među onim čega se Francuzi trenutno najviše odriču nalazi nacionalni delikates sveža guščja džigerica: kupuje se čak 65 odsto manje! Na udaru je i nacionalno piće šampanjac. U odnosu na isti period lani, Francuzi su pazarili čak 18,2 odsto manje ovog penušavca.
Ulje se još više štedi. U potrošačkoj korpi ima ga 22,8 odsto manje. Takođe se manje kupuju i gotova jela, za 22 odsto. Francuzi u ova teška vremena očigledno uštedu postižu i tako što sami više kuvaju. Rekorder po potrošačkoj apstinenciji su parafarmaceutski proizvodi, čija je kupovina u slobodnom padu, od čak 72 odsto. Tome svakako doprinosi i činjenica da se ljudi sada manje štite od kovida.
Na spisku uštede su i špargle u konzervi, koje se danas kupuju 24,5 odsto manje nego pre godinu dana. Zamrznute pice su takođe visoko na ovoj lisiti, sa minusom od 20,5 odsto, a tome doprinosi ne samo ekonomska kriza, već i prošlogodišnja afera u kojoj je dvoje dece preminulo od zaražavanja bakterijom ešerihija koli pronađenoj u zaleđenoj pici jednog od ovdašnjih poznatih proizvođača.
Zbog krize, manje se kupuju i konzerve i morski proizvodi, za 16,8 odsto. Prodaja aromatizovanih voda i luksuzna piva takođe je opala, za 16 odsto. Francuzi sada manje jedu i senf, za 14 odsto, a za toliko je opala i potrošnja svežih voćnih sokova. Mnogo se štedi i na higijeni. Prodaja gumenih rukavica je u padu za 24 odsto, proizvoda za ve-ce 17, preparata za negu tela 15...
Ukupna potrošnja za godinu dana opala je za 5 odsto. Istovremeno, prodaja najjeftinijih proizvoda porasla je za 11 procenata. Izbegava se najksuplje i luksuzno.
ŠTEDNjA NA ŽENSKIM ŽILETIMA
Zanimljivo je da je prodaja ženskih žileta za godinu dana u Francuskoj opala za čak 17,5 odsto. S tim u paru ide i pad prodaje pene za prijanje od 16 odsto.
NOVE SVETSKE SILE UKLjUČILE SE U SUKOB U UKRAJINI: "Dve na strani Putina, dve žestoko protiv Rusa"
SUMNjE u podršku SAD Ukrajini u slučaju pobede Donalda Trampa na predsedničkim izborima mučile su sve one kojima je cilj da se Kijev obrani od ruske agresije. Tramp je pobedio i tek treba videti u kom će smeru krenuti njegova politika, ali sva ta dešavanja zasenila su drugi važan odnos u tom, ionako komplikovanom, odnosu.
22. 11. 2024. u 09:14
RUSIJA POSTALA GLAVNI "IGRAČ" U EVROPI: Ovo se desilo prvi put od proleća 2022. godine
RUSIJA je u septembru prvi put od proleća 2022. postala glavni snabdevač gasom Evropske unije, prenosi RIA Novosti, pozivajući se na podatke Evrostata.
21. 11. 2024. u 11:32
POTPREDSEDNIK SAD UMRO TOKOM ODNOSA: Bio sa 50 godina mlađom ljubavnicom, Bela kuća nije znala kako da saopšti vest o smrti
BIO JE to 27. januar 1979. godine. U 1 ujutro, portparol porodice Nelsona Rokfelera objavio je zvaničnu izjavu za štampu. Bivši potpredsednik preminuo je U 71 godini života ranije te večeri.
22. 11. 2024. u 18:36
Komentari (0)