ОБИШЛА СВЕТ, БАР КАО НОВИ ПОЧЕТАК: Немица Сузан Бот одлучила да се скраси у Црној Гори, задржали је топлина људи и лепота природе

Биљана Дабић

20. 03. 2022. у 07:13

РОЂЕНА Немица Сузан Бот обишла је цео свет и у седмој деценији живота одлучила да се стално настани - баш у Бару, на Црногорском приморју.Овде је добила боравак, регистровала фирму и аутомобил, купила стан. Сузан је полиглота. Говори: енглески, шпански, португалски, италијански поред матерњег немачког. Каже да је почела да учи и српски језик.

Фото Б. Дабић

Отворила је нову страницу живота у Црној Гори у којој више није реткост, да се у најмању државу Балкана досељавају немачки држављани. Сузан је, ипак, дошла на нетипичан начин, у камперу, којим је прешла на хиљаде километара и то сама.Образована, занимљива, без предрасуда, изабрала је слободу кретања кампером у години кад се свет затворио.

- Након што је проглашена пандемија вируса корона, у априлу сам купила кампер. Нисам могла да поднесем та ограничења. Желела сам да путујем. Кренула сам сама.Знам, не среће се често да жена путује сама кампером. Након Немачке, била сам дуго у Италији, на Сицилији. Трајектом из Барија преко Дубровника стигла сам у Црну Гору. Био је то јули прошле године. Три месеца сам живела у камперу, у Буљарици. Ту ми је била "база". Изнајмила сам ауто и обишла север Црне Горе. Црногорске планине су ме, такође, одушевиле. Иначе, волим да планинарим.У Црној Гори отворило ми се срце - прича нам у даху Сузан.

Додаје да је за Црну Гору добила препоруке од пријатеља из Хамбурга који је иначе пореклом из БиХ.

Фото Б. Дабић

- Рекао ми је да је Црна Гора балканска Швајцарска. Дошла сам, видела и уверила се. Имао је право - каже Сузан.

На питање шта је задржало баш у Црној Гори, наша саговорница каже да су то топлина људи, дивна природа, мала земља која има много тога да понуди:

- Идем на пешачке туре, на излете у националне паркове. Храна је укусна, чак сам почела да једем и месо иако сам четири године била вегетаријанац. Много ми прија живот у Црној Гори и зато сам одлучила да овде живим. Један син је остао да живи у Немачкој, други је у Швајцарској. Имам 64 године, а у Црној Гори живим нови почетак.

АСТРОЛОГИЈА

СУЗАН је годинама радила у Немачкој као комерцијалиста, а паралелно се бави и астрологијом. Жеља за изучавање астрологије одвела је у Индију, тамо је имала учитеља.

Приватна архива

- Бавећи се астрологијом упознала сам много занимљивих људи и то је моје велико богатство - истиче Сузан.

МЛАДИЋИ РОЂЕНИ ОВЕ ГОДИНЕ ЋЕ ПРВИ У ВОЈСКУ: Генерал Мојсиловић открио све детаље о служењу војног рока

НАЧЕЛНИК Генералштаба Војске Србије генерал Милан Мојсиловић рекао је у емисији "Таковска 10" да Србија касни са увођењем обавезне војне обавезе. Суштина је да се изгради одбрамбени капацитет Србије, сваки дан и сваку годину коју чекамо, губимо генерације младих војника, рекао је генерал Мојсиловић. У једној класи рачунамо до 20.000 војника-регрута, на годишњем нивоу, два и по месеца по пет хиљада њих у једној класи, односно циклусу, рекао је Мојсиловић уз напомену да ће прво бити регрутовани млађи војници, почев од 2006. годишта.