PREDSEDNIK NA FRUŠKOGORSKOM KORIDORU: Vučić danas obilazi radove na tunelu "Iriški venac"

Tanjug

02. 01. 2024. u 08:42

PREDSEDNIK Republike Srbije Aleksandar Vučić obići će danas radove na izlaznom portalu tunela "Iriški venac" u okviru projekta Novi Sad – Ruma.

ПРЕДСЕДНИК НА ФРУШКОГОРСКОМ КОРИДОРУ: Вучић данас обилази радове на тунелу Иришки венац

Foto: Printskrin/ buducnostsrbijeav

Reč je o deonici u okviru Fruškogorskog koridora.

Početak obilaska radova predviđen je u 10.30 časova, saopšteno je iz Službe za saradnju sa medijima Predsednika Republike.

Tunel Iriški venac spojiće Novi Sad i Rumu i najzahtevnija je tačka Fruškogorskog koridora. Nakon završetka radova, ovaj tunel će biti najduži u Srbiji, čak oko 3,5 kilometara.

Pošto se sastoji iz dve cevi, to znači da će kineska kompanija CRBC, koja je angažovana na ovom projektu, ukupno izbušiti sedam kilometara tunela kroz Frušku goru.

Izgradnja tunela zvanično je poćela 1. maja 2021. i radnici CRBC skoro godinu i po dana borili su se terenom na severnom portalu tunela, učvršćujući okolne padine, da bi u jesen 2022. počelo bušenje tunela hidrauličkim bušilicama, pošto je upotreba dinamita u nacionalnom parku zabranjena.

Prema idejnom projektu kojeg je uradio Institut za puteve  2016, planirana je širina kolovoza od osam metara sa dve saobraćajne trake po smeru.

Tu su i bezbednosne niše na svakih 150 metara i prolazi za pešake na svakih 290 metara kroz koje će moći da se prođe u slučaju požara, saobraćajnih nesreća i drugih nepredviđenih situacija.

Za vozila i kamione planira se izgradnja dva vezna tunela kroz koje će moći da prođu ako ostanu u kvaru, a sve je projektovano u saglasnosti sa nemačkim standardom bezbednosti RAPT.

Predviđena je i izgradnja kontrolnog centra koji će nadgledati saobraćaj u tunelu ispod Iriškog venca, ali i u 350 metara dugom tunelu Širine, koji će se nalaziti iznad Tekija u Petrovaradinu. Sistem za nadzor trebalo bi da prati i nivo zagađenja.

Sam Fruškogorski koridor je vredan 606 miliona evra i planiran kao brza saobraćajnica sa po dve saobraćajne trake po smeru. Dužine je 47,7 kilometara.

U novrembru je bilo završeno nešto više od 30 odsto radova, što znači, kako je tada kazao ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastruktur Goran Vesić da će prema predviđenoj dinamici radovi biti gotovi do 2026. godine, a ceo koridor spojen sa Novim Sadom uključujući i most kod Petrovaradina.

BONUS VIDEO: SRBIJA SE UVELIKO GRADI: Evo koliko mesta predsednik Vučić može da poveže za sedam minuta

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (44)

ODRŽIVA ARHITEKTURA: Važnost energetske efikasnosti