KAJNAN GRIFIN, PRODUCENT "PREDSTRAŽE": Srbija ima izuzetno darovite umetnike

BOJANA JOVANOVIĆ

07. 03. 2021. u 10:38

ROĐEN u Johanesburgu, prvog dana 1979. godine, Kajnan Grifin, scenarista mahom fantastičnih serija, verovatno nije ni sanjao da će jednog dana snimati u Srbiji.

КАЈНАН ГРИФИН, ПРОДУЦЕНТ ПРЕДСТРАЖЕ: Србија има изузетно даровите уметнике

Foto: Aeksandar Letić/ NBCU International / Electric Entertainment

A snimao je, pretprošle i prošle godine, akciono-fantastično ostvarenje "Predstraža", u kom se potpisuje kao koautor, scenarista i izvršni producent. Najnoviju, treću sezonu ovog uzbudljivog serijala možemo pratiti utorkom u 21.00, na kanalu Saj-Faj, a ono što je izdvaja u odnosu na većinu američkih ostvarenja je to što u glumačkoj podeli ima nekoliko naših glumaca, među kojima su Predrag Bjelac, Tijana Upčev, Radivoje Bukvić i Dragan Mićanović, kao i u kompletnoj autorskoj ekipi. Koje su prednosti a koje mane snimanja u Srbiji, pitali smo Kajnana Grifina:

- Zaista nam je bilo sjajno ovde u Srbiji. Jedna od prednosti je to što ima mnogo istorije i kulture. Ovaj prostor je naseljen već stotinama godina, tako da su različita razdoblja svuda vidljiva. Tu su starorimske građevine, a odmah pored su moderne zgrade. Čak smo prilikom snimanja koristili spomenik iz Drugog svetskog rata koji odlično izgleda.

Kulturno nasleđe ovog regiona je sjajan dodatak dubini i teksturi naše priče i onoga što vidite na ekranu. Mnogo nam je značilo što smo imali pristup svemu ovome. Još jedna stvar koja je sjajna u vezi sa Srbijom je to što su članovi ekipe izuzetno talentovani.

Imaju veliko kinematografsko nasleđe, a neki od njih su treća ili četvrta generacija vrsnih filmadžija. Umetnici koji su radili sa Lorin (Spolding, scenografkinja) izuzetno su talentovani dizajneri scene, koji su nas oduševili.

NAJIZAZOVNIJA JE KLISURA VRATNE

Koji deo Srbije vam je bio najinspirativniji, a koji deo najizazovniji za rad?

- Klisura reke Vratne u istočnoj Srbiji. Ona nam je predstavljala fizički izazov, jer smo morali po čitav dan da nosimo opremu uz i niz planinu. Spektakularan je osećaj kada stojite na ivici ovih litica, ali je teško doći do njih.

U kolikoj meri je korona virus usporio i poremetio vaše planove? Kakve mere bezbednosti ste primenili?

- Virus je malo otežao svakodnevna snimanja, ali sada prosto živimo u takvom svetu. Srećom po nas, uspeli smo da stanemo na noge i uglavnom nastavimo rad bez prekida, osim prva dva ili tri meseca kada smo morali da napravimo pauzu usred snimanja. Svima je bilo komplikovano da se snađu u ovim vremenima. Srećom po nas, Srbija se brzo otvorila i odlično kontrolisala početno širenje virusa. Povratak na rad iziskivao je postavljanje novih protokola za snimanje, kako bismo održali zatvoren krug glumaca i ekipe.

Postavili smo "sistem čaure" prema kome kancelarijski radnici nisu bili u kontaktu sa glumcima i snimateljskom ekipom. Svima smo merili temperaturu svakog jutra, studio je bio zaključan, a ljude smo pojedinačno pregledali. Nikome nije prijatno da po čitav dan nosi masku na jakom suncu ili u toplom studiju. Ipak, sve smo to radili i svi su bili bezbedni i zdravi. Pritom, imamo sjajnog lekara u timu, doktorku Branku Matijašević.

Veoma je iskusna, čak i sa zaraznim bolestima - bila je šef urgentnog centra tokom SARS epidemije pre nekoliko godina. Ona nam je davala smernice i pomagala u čitavom procesu kako bi svi bili bezbedni. Imali smo sreće što su sa nama bili ne samo veoma talentovani ljudi iz sveta produkcije, već i iz sveta medicine. Rekao bih da su se svi dobro prilagodili. Što se tiče serije, veoma je zanimljiva, a ova sezona je mnogo veća, šira i zabavnija no prethodne dve.

Zaista je fascinantan svet koji ste stvorili. U drugoj sezoni "dobili" ste još tri epizode, pa ciklusi sada imaju po 13 nastavaka. Da li vam je pisanje dodatnih epizoda predstavljalo izazov? Kako izgleda vaš kreativni proces dok pišete za "Predstražu"?

- Uvek nam je izazov kada treba da odlučimo šta ćemo uključiti, šta izostaviti i koliko brzo će se priča odvijati. Zato nam je skok sa 10 na 13 epizoda predstavljao izazov.

Srećom, imamo izuzetnog šouranera, Džonatana Glasnera. On ima veliko iskustvo u snimanju američkih televizijskih serija sa dvadeset šest epizoda po sezoni, pa nas je on vodio kroz čitav proces i pomogao nam da odlučimo koje zaplete da uključimo i proširimo, i koliko brzo serija treba da se odvija. To je izazov u kom mi pisci uživamo.

Foto: Aeksandar Letić/ NBCU International / Electric Entertainment

Falista i njena vojska podsećaju na poljske husare. Da li su vam oni služili kao inspiracija?

- Za sve Tobinove ljude iskoristili smo slovenski uticaj. Pošto smo ovde u Srbiji, i mnogo smo sarađivali sa srpskim kostimografima, to nas je otvorilo prema kulturi koju na zapadu često zanemarujemo i dalo nam jedinstven izgled serije.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

MALI BIOSKOP U MALOM GRADU: Fondacija Mozzart pomogla rad bioskopa „Cinema Punto“ u Šidu