DOSTAVLJAJU SAMO DO ZGRADE: Kurirske službe tokom pandemije izbegavaju da donose robu do svakog stana
LAKŠI i komforniji onlajn način kupovine može da se završi sa problemom za potrošača. Dešava se da naručena veš-mašina ili neki drugi proizvod većih dimenzija, za koji kupac očekuje da će mu stići do stana na višem spratu, bude isporučen ispred zgrade.
Često potrošačima stiže oštećena roba ili kuriri uopšte i ne pokušaju da isporuče pošiljku, a u sandučetu ostave obaveštenje kao da su to učinili i informaciju gde i u kom roku potrošač može da preuzme robu. Sve su ovo situacije na koje se građani žale udruženjima za zaštitu potrošača.
Šef pravnog tima NOPS-a, Mladen Alfirović kaže da trgovac ima obavezu da proizvod isporuči na adresu koju odredi potrošač, a nema pravo da je ostavlja ispred zgrade ili ispred vrata stana ili kuće. Takođe, dodatno naplaćivanje te usluge mora da bude ugovoreno, a ukoliko kupac nije obavešten o tome, nema obavezu da plati.
- Svaki prodavac je dužan da pre zaključenja ugovora o prodaji potrošača na jasan način informiše o karakteristikama proizvoda, eventualnim troškovima isporuke i ceni - precizira Alfirović. - Kupac može i da odbije prijem robe ukoliko nije bio obavešten i ona se vraća pošiljaocu. U takvim situacijama potrošač ne mora ništa da dokazuje, a ako trgovac smatra da je prijem robe odbijen bez osnova, to on mora da dokaže.
Vlasnica kurirske službe "Dekspres", Ljiljana Karaklajić, kaže za "Novosti" da je zbog situacije izazvane pandemijom došlo do nekih promena u načinu isporučivanja robe njihovog preduzeća.
- Tokom vanrednog stanja zbog okolnosti nismo mogli pošiljke da dostavljamo u redovnom vremenu, već u roku od dva do sedam dana i to smo istakli na sajtu - kaže Karaklajićeva. - Da bismo zaštitili zdravlje naših radnika robu i u vanrednom stanju i sada isporučujemo do zgrade. Naš zahtev je da dostava bude na otvorenom prostoru. Samo starijoj populaciji donosimo na vrata.
OSAM DANA
GRAĐANI se često žale da se roba isporučuje oštećena. Alfirović objašnjava da malo potrošača zna da ima rok od osam dana da prijavi nedostatke, jer trgovci uglavnom prihvataju samo žalbe koje su stigle u roku od jednog dana.
- Prema Zakonu o obligacionim odnosima, kupac ima rok od osam dana da se obrati prodavcu u slučaju da isporučeni proizvod ima vidljivih oštećenja - navodi naš sagovornik. - Međutim, u praksi trgovci uglavnom uvažavaju samo prijave koje stignu u roku od 24 sata, a teže ukoliko je period duži.
"SRAM TE BILO, OAFE ŠICE" Mask žestoko odgovorio Šolcu zbog onoga što je rekao u Davosu
AMERIČKI milijarder Ilon Mask poručio je nemačkom kancelaru Olafu Šolcu da treba da ga bude sramota nazvavši ga "Oafom Šicom".
22. 01. 2025. u 08:22
"NEMA VIŠE MIRA" Nemački general dao alarmantnu izjavu o ratu sa Rusijom
VIŠE nema mira između Rusije i Nemačke, rekao je general Bundesvera Andre Bodeman u intervjuu za BR24, prenosi RIA Novosti.
20. 01. 2025. u 12:50
TRAMP: Zelenski je trebalo da se preda Rusima! Oni su VEĆ MRTVI, gradovi su ruševine, a Bajden je sam sebi trebalo da potpiše POMILOVANjE
"TO SU ljudska bića, na milione masakriraju na tom bojištu. Oni su već mrtvi, a gradovi, ti gradovi su poput ruševina."
24. 01. 2025. u 16:53 >> 16:53
Komentari (7)