GRADE NAJVEĆI REČNI TANKER: U Zrenjaninu 160 radnika za čuvenu kompaniju "Šel" sklapa iz dva dela brod dug 135 metara i težak 855 tona

Б. Грујић

15. 08. 2020. u 08:29

Za potrebe svetski poznate naftne kompanije "Šel", zrenjaninsko brodogradilište "Begej Šipjard" gradi najveći rečni tanker na svetu, dužine 135 metara i težine 855 tona!

ГРАДЕ НАЈВЕЋИ РЕЧНИ ТАНКЕР: У Зрењанину 160 радника за чувену компанију Шел склапа из два дела брод дуг 135 метара и тежак 855 тона

"Begej Šipjard" ima već ugovorene narudžbine / Foto Aleksandar Blanuša

Zbog ogromnih gabarita biće rađen iz dva dela, a porinuće se u brodogradilištu "Šipjard Bomeks 4M" u Perlezu, negde između 15. i 20. septembra ove godine.

Na poslu stoleća, kako ističu zrenjaninski brodograditelji, angažovano je 160 radnika, koji danonoćno rade, kako bi za naručioca posla, naftog giganta, ispoštovali ugovorene rokove i isporučili tanker koji će služiti za prevoz tečnog, odnosno hemijskog tereta.

- Veoma smo počastvovani što je svetski brend, kakav je kompanija "Šel" izabrala nas. Kažu da su se rukovodili preporukom, da kao i uvek, sarađuju samo sa najboljima - kaže direktor brodogradilišta "Begej Šipjard" Marko Gudović, uz napomenu da među angažovanim radnicima na izgradnji, od kojih su svi iz Srbije, ima veliki broj Zrenjaninaca.

Najveći rečni tanker ima oznaku "Helsinki TR" i biće kompletno izrađen od najkvalitetnijeg čelika, po najsavremenijim svetskim standardima.

- Ima mnogo zanimljivih detalja, koje nažalost, kako je ugovorom predviđeno, ne smemo da otkrivamo, pre nego što tanker ne bude sklopljen i porinut u vodu - dodaje direktor Gudović, fasciniran energijom i stvaralačkim kreativnim potencijalom zaposlenih, koji su angažovani na najvećem projektu ove kompanije, koja istovremeno radi na još nekoliko sličnih, doduše manjeg obima i kapaciteta, ali isto tako značajnih.

FEŠTA NA PORINUĆU

Za dan za koji žive i marljivo rade, kada dva dela grdosije, najveće na svetu, budu sklopljena u najveći svetski rečni tanker, u zrenjaninskom brodogradilištu pripremaju veliku feštu, uz veliki broj zvanica i gostiju na visokom, državnom nivou.

U zrenjaninskom brodogradilištu, inače, u planu je i povećanje broja zaposlenih na 250, a raduje činjenica da su gotovo svi radnici nekadašnjeg brodogradilišta "Begej" koje je otišlo u stečaj 2016. godine, angažovani i imaju stalan i siguran posao.

Brodogradilište "Begej" koje je bilo u stečaju, 2016. godine kupila je za 96 miliona dinara kompanija "Rubikon Šiping kompani" iz Beograda, koja je novembra 2019. godine postala vlasnik i brodogradilišta "Bomeks", koje je takođe bilo u stečaju. Inače, kako ponosno ističu iz zrenjaninskog brodogradilišta, trenutno u Evropi ne postoji kompanija sa većim kapacitetom za proizvodnju plovila.

PRIMER USPEŠNE PRIVATIZACIJE

Poslovni podvizi zrenjaninskih brodograditelja, najbolji su primer uspešno sprovedene privatizacije, jer praktično nijedan radnik nije ostao na ulici, a uspešno realizovani poslovi sa poznatim svetskim kompanijama, primer su kako treba poslovati i grad Zrenjanin vratiti na stazu uspeha, kao kada je bio na pijedestalu ekonomskih giganata u nekadašnjoj Jugoslaviji i jedan od najvećih industrijskih centara.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (4)

USKORO PADA KLJUČNI GRAD, RUSI NADIRU SA SEVERA, ISTOKA I JUGA: Detaljna analiza ukrajinskih stručnjaka o stanju na frontu