ДОСТАВЉАЈУ САМО ДО ЗГРАДЕ: Курирске службе током пандемије избегавају да доносе робу до сваког стана
ЛАКШИ и комфорнији онлајн начин куповине може да се заврши са проблемом за потрошача. Дешава се да наручена веш-машина или неки други производ већих димензија, за који купац очекује да ће му стићи до стана на вишем спрату, буде испоручен испред зграде.
Често потрошачима стиже оштећена роба или курири уопште и не покушају да испоруче пошиљку, а у сандучету оставе обавештење као да су то учинили и информацију где и у ком року потрошач може да преузме робу. Све су ово ситуације на које се грађани жале удружењима за заштиту потрошача.
Шеф правног тима НОПС-а, Младен Алфировић каже да трговац има обавезу да производ испоручи на адресу коју одреди потрошач, а нема право да је оставља испред зграде или испред врата стана или куће. Такође, додатно наплаћивање те услуге мора да буде уговорено, а уколико купац није обавештен о томе, нема обавезу да плати.
- Сваки продавац је дужан да пре закључења уговора о продаји потрошача на јасан начин информише о карактеристикама производа, евентуалним трошковима испоруке и цени - прецизира Алфировић. - Купац може и да одбије пријем робе уколико није био обавештен и она се враћа пошиљаоцу. У таквим ситуацијама потрошач не мора ништа да доказује, а ако трговац сматра да је пријем робе одбијен без основа, то он мора да докаже.
Власница курирске службе "Декспрес", Љиљана Караклајић, каже за "Новости" да је због ситуације изазване пандемијом дошло до неких промена у начину испоручивања робе њиховог предузећа.
- Током ванредног стања због околности нисмо могли пошиљке да достављамо у редовном времену, већ у року од два до седам дана и то смо истакли на сајту - каже Караклајићева. - Да бисмо заштитили здравље наших радника робу и у ванредном стању и сада испоручујемо до зграде. Наш захтев је да достава буде на отвореном простору. Само старијој популацији доносимо на врата.
ОСАМ ДАНА
ГРАЂАНИ се често жале да се роба испоручује оштећена. Алфировић објашњава да мало потрошача зна да има рок од осам дана да пријави недостатке, јер трговци углавном прихватају само жалбе које су стигле у року од једног дана.
- Према Закону о облигационим односима, купац има рок од осам дана да се обрати продавцу у случају да испоручени производ има видљивих оштећења - наводи наш саговорник. - Међутим, у пракси трговци углавном уважавају само пријаве које стигну у року од 24 сата, а теже уколико је период дужи.
"СРАМ ТЕ БИЛО, ОАФЕ ШИЦЕ" Маск жестоко одговорио Шолцу због онога што је рекао у Давосу
АМЕРИЧКИ милијардер Илон Маск поручио је немачком канцелару Олафу Шолцу да треба да га буде срамота назвавши га "Оафом Шицом".
22. 01. 2025. у 08:22
"НЕМА ВИШЕ МИРА" Немачки генерал дао алармантну изјаву о рату са Русијом
ВИШЕ нема мира између Русије и Немачке, рекао је генерал Бундесвера Андре Бодеман у интервјуу за БР24, преноси РИА Новости.
20. 01. 2025. у 12:50
ТРАМП: Зеленски је требало да се преда Русима! Они су ВЕЋ МРТВИ, градови су рушевине, а Бајден је сам себи требало да потпише ПОМИЛОВАЊЕ
"ТО СУ људска бића, на милионе масакрирају на том бојишту. Они су већ мртви, а градови, ти градови су попут рушевина."
24. 01. 2025. у 16:53 >> 16:53
Коментари (7)