ЗАМЕНА РОБЕ КУПЉЕНА НА ДАЉИНУ НЕРЕТКО ЗАХТЕВА СТРПЉЕЊЕ И ДОБРУ КОНДИЦИЈУ: Купе на "клик" враћају пешице

Г. В.

21. 03. 2024. у 10:56

КУПОВИНА на "клик" све је популарнија међу потрошачима. Друштвене мреже у спонзорисаним објавама неретко намаме купце у популарне продајне ланце, нудећи додатне попусте. И ништа ту не би било спорно да процедура при враћању артикла није замарајућа и захтева додатни ангажман грађана. На пример, да физички оду до поште или курирске службе, или да штампају захтев за замену или повраћај новца, који је непоходно доставити заједно у пакету са производом. Потрошачи треба да се наоружају стрпљењем и пожељно је да буду у доброј кондицији да би остварили своја права.

ЗАМЕНА РОБЕ КУПЉЕНА НА ДАЉИНУ НЕРЕТКО ЗАХТЕВА СТРПЉЕЊЕ И ДОБРУ КОНДИЦИЈУ: Купе на клик враћају пешице

Фото Shutterstock

Читатељка нашег листа недавно нам се пожалила на искуство које је имала при покушају замене обуће у једној познатој радњи спортске опреме. Како каже, до сада није имала проблеме да врати производ, те се непријатно изненадила.

- Поручила сам патике преко сајта фирме, водила сам рачуна о броју, пошто сам већ имала обућу тог бренда - прича нам Јована С. - Ипак ми је био потребан мањи број, те сам отишла до малопродајног објекта у нади да ћу тамо успети да решим проблем. Уместо тога, добила сам само упутство како "пешице" да обавим замену, пошто њихова фирма нема могућност да учини то уместо мене, јер је роба наручена преко интернета.

Према речима наше саговорнице, конкретног модела у боји коју је купила у радњи није било, али је било сличних, скупљих, те јој је само понуђена могућност да замени за неки од доступних модела и доплати разлику. Како јој то није била опција, речена јој је адреса на коју да врати пакет, уз обавезно попуњени формулар са сајта спортске радње, који је неопходно да буде у пошиљци.

- Први пут се сусрећем са оваквом ситуацијом. Дешавало се и раније да погрешим величину, одем у прву радњу уз сачувани рачун и заменим ствари. На каси продавци унесу неопходне податке у систем, и роба ми поново стигне у тај објекат, или кроз неколико дана добијем новац назад на рачун. Нисам очекивала да ће процедура бити другачија у овом случају. Није уопште ствар у томе да као купац сносим трошкове враћања, него у чињеници да би онлајн куповина требало да буде удобна, а мој је утисак да оваквим процедурама трговци наводе потрошаче да одустану од замене и да плате више него што су планирали - каже Јована С.

Опрез при одабиру продавца

ПОТРОШАЧИ треба да воде рачуна и да купују од онлине трговаца који су регистровани, а не преко друштвених мрежа.

- Закон се у том случају не примењује, а најчешће је реч о физичким лицима. Купцима саветујемо да робу купују у онлине шопу где постоје регистровани подаци о фирми: назив, адреса, ПИБ, матични број, регистарски број, жиро рачун. Своје право могу остварити на основу података који се налазе у поруџбеници, односно података о продавцу које је могуће пронаћи на пратећем документу - наводе у Националној организацији потрошача Србије.

У познатој модној филијали, с друге стране, у радњи је могуће заменити одећу која је купљена на њиховом сајту. Међутим, опција је таква да се на каси шаље захтев за повраћај новца, а нови артикал се плаћа регуларно. Другим речима, купац има дупли трошак у том тренутку. Искуства потрошача су различита. И док неки трговински ланци специјализовани за одећу и обућу имају политику да једнако вреднују куповину преко сајта и у објектима, дотле други послују одвојено.

- Ако се купује путем интернет странице трговца, законом је предвиђен рок од 14 дана за поврат робе, али неки брендови дају рок за враћање ствари и до 30 дана - подсећају у Националној организацији потрошача Србије. - Када се враћа роба купљена на даљину, не мора да се наводи разлог, а једини евентуални трошак јесте накнада за поштанску услугу.

Уколико је роба купљена у самој продавници, претпоставља се да је постојала прилика да се роба испроба и види, тако да не постоји законска обавеза трговца у том случају да замени или врати новац. Постоје трговци који представљају позитиван пример на тржишту, који дају могућност потрошачу да робу врати, али то није законом прописано већ је ствар пословне политике трговца.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Коментари (0)

ОСТВАРИЛИ СМО ЦИЉ, ПОБЕДИЛИ СМО: Филип Петрушев задовољан после победе над Данцима