ОБИЛАЗНИЦОМ ДО БУБАЊ ПОТОКА КРАЈЕМ ГОДИНЕ: Напредују радови на изградњи сектора пет и шест друге деонице прстена око Београда

Шћепан Маровић

31. 01. 2022. у 09:36

РАДОВИ на другој фази обилазнице око Београда, чији завршетак се чека више од три деценије, у пуном су јеку, а уређење 12,7 километара од Орловаче до Бубањ потока очекује се до краја године.

ОБИЛАЗНИЦОМ ДО БУБАЊ ПОТОКА КРАЈЕМ ГОДИНЕ: Напредују радови на изградњи сектора пет и шест друге деонице прстена око Београда

Фото Н. Скендерија

На сектору пет и шест овог важног путног правца уз домаће подизвођаче ангажован је велики број радника азербејџанског "Азвирта" и кинеске "Пауер Чајна групе", које ни лоши временски услови нису спречили да буду свакодневно на градилишту. Уколико све буде по плану, сектором пет престоничког "Скадра на Бојани" могло би да се прође већ за два месеца.

Од три деонице, за све ове године, у којима је било више приче него рада, комплетно је завршена само једна, она од Батајнице до Добановаца. Посао је интензивиран пре четири године, када је велики број неимара запосео ово градилиште. Друга деоница од Добановачке до петље Бубањ поток подељена је у шест сектора, радови су комплетно завршени на четири, а овај потоњи је отворен у априлу прошле године. За изградњу су преостала последња два сектора друге фазе, од Орловаче до тунела Стражевица и од Стражевице до Бубањ потока.

Екипа "Новости" свој обилазак започела је код Орловаче. На траси сектора пет, који је дугачак нешто преко три километра, лева коловозна страна је готово завршена, а тунел Стражевица је скоро комплетиран. Због напретка радова, али и све бољих временских услова, ова деоница могла би за два месеца да буде отворена за саобраћај. Српске путеве граде фирме из разних држава, али Кинези имају специфичне навике и правила, у шта смо се и уверили. Свако градилиште је беспрекорно "очишћено" пре него што су га окупирали радници, а бетонирани су чак и путеви који воде до мостовских стубова. То и машинама и људима олакшава посао, јер не упадају у блато.

- На траси сектора пет завршени су сви слојеви асфалта, преостало је свега 100 метара како би се спојио мост 15 са левом цеви тунела Стражевица - кажу за наш лист у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре. - Такође, треба да се на појединим деловима угради одбојна ограда и саобраћајна сигнализација. На мостовима су завршени радови на доњем строју, горњој конструкцији мостова, хидроизолацији и асфалтним слојевима. Завршена је примарна и секундарна облога тунела Стражевица, систем за одводњавање, коловозна конструкција до завршног слоја асфалта. У току су радови на опремању тунела и постављању последњег слоја асфалтне подлоге.

По изласку из једног од највећих изазова у виду изградње тунелске цеви Стражевице почиње сектор шест, најкомплекснији пројекат у другој фази изградње београдске обилазнице. Неимари које ни лоши временски услови и хладно јануарско време праћено снегом нису пореметили "напали" су неколико делова овог правца који ће битно растеретити транзитни саобраћај кроз престоницу. Ту се гради и највећа петља у нашој земљи - Бубањ поток.

- На траси сектора шест у току је израда насипа и коловозне конструкције - истичу у ресорном министарству. - На појединим деоницама су завршени насипи, коловозна конструкција од невезаних материјала и уграђен први и други слој асфалта. У току су радови на изради темеља, стубова, доњој и горњој конструкцији мостова, хидроизолације.

Како су се уверили и репортери "Новости", највећи број радника, њих више од 50, активно ради на ископима и уградњи тунелских цеви за будући тунел Бели Поток од 360 метара, који се пробија у близини ресторана "Хиљаду ружа". Вредни неимари израђују дијафрагму, попречне носаче, хидроизолације и ископе, а присутно је много механизације. Док се не заврши његова изградња, Авалски пут ће бити затворен за саобраћај.

У овом делу од 9,6 километара планирана је и изградња петље Авала, која ће повезивати стари Авалски пут и насеље Ресник. Средином септембра стигла је грађевинска дозвола и мајстори су добили зелено светло за почетак и ових радова. Обилазница ће на Коридору 10 избити између некадашње наплатне рампе Бубањ поток и тренутног искључења за Кружни пут.

ОСТРУЖНИЧКИ МОСТ

ПО отварању десне траке најдужег моста на Обилазници, код Остружнице, 14. јуна 2020. године, дугачке око 2.000 метара, кренуло се у комплетно поправљање леве конструкције, која је годинама девастирана. Посао је поверен аустријском "Штрабагу" који је прво уклонио стари асфалт, а после одуговлачења са реализацијом овог пројекта, коначно би посао у августу требало да буде окончан.

ТРЕЋИ ДЕО, ДО ПАНЧЕВА

КАКО би обилазница око Београда заживела у пуном профилу од 70 километара, потребно је да се заврши и трећа деоница од петље Бубањ поток до Панчева, дуга 22 километра. Најављено је да би радови на том потезу, на ком је главна изградња моста код Винче, требало да почну до краја ове године, одмах после завршетка друге деонице.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ОТКРИВЕНО КАКО СУ РУСИ УШЛИ У КУПЈАНСК: Украјинци бесни - То је кршење закона и правила ратовања, ратни злочин!

ОТКРИВЕНО КАКО СУ РУСИ УШЛИ У КУПЈАНСК: Украјинци бесни - То је кршење закона и правила ратовања, ратни злочин!

КИЈЕВ је саопштио да су се руски војници, прерушени у украјинске униформе, борили да уђу у град Купјанск на првим линијама фронта на северу Украјине.

15. 11. 2024. у 18:40

Коментари (0)

НИКОЛА ДРИНЧИЋ, ТВОРАЦ ЧУДА У НИШУ, ЗА НОВОСТИ ОТКРИВА: Како је Раднички опет Реал са Нишаве, шта је тајни рецепт и колико то кошта