ВОЗАЧИМА ДАТО ВИШЕ ОБАВЕЗА: Нови правилник надлежних о дужностима возног особља и превозника

С. Б. МИЛОШЕВИЋ

09. 08. 2021. у 09:30

НОВИ Правилник о обавезама превозника и саобраћајног особља у јавном превозу путника донет је недавно.

ВОЗАЧИМА  ДАТО ВИШЕ  ОБАВЕЗА: Нови правилник надлежних о дужностима возног особља и превозника

Фото П. Милошевић

За возаче ГСП "Београд" препоруке нису нове, осим појединих чланова, пошто је овај документ преписани правилник који се у овом предузећу примењује од 2016. године. Ипак, Иван Михајловић из СОС синдиката упозорава да не верује да ће га приватни превозници поштовати, као и да се овим правилима ствара антагонизам између возача и путника. Уједно, њиме се даје могућност управи да за све окриве возача.

Прва додата новина у измењеном правилнику из 2016. је члан 15, којим се наводи да саобраћајно особље изјаве медијима може давати само уз сагласност превозника. Пише и да превозник даје изјаве трећим лицима поштујући партнерске односе са Градом Београдом.

Председник СОС синдиката у ГСП Иван Михајловић каже и да је новина у члану 42, где се наводи да је возач у обавези да котролише улазак и излазак путника и да прати валидацију карата оних који улазе на предња врата.

- Пише да је на линијама где возач прати валидацију, он дужан да заустави возило док путник не купи карту, не валидира успешно возну исправу или не напусти возило. Ово возаче ставља у незгодан положај, ствара лоше односе између корисника превоза и возача, а притом ангажујете и плаћате контролоре за тај посао. Ми немамо статус службеног лица, а сав притисак сваљују на нас, иако нас одавно нема довољно - истиче наш саговорник.

- Правилник прописује да је превозник дужан да обезбеди исправност уређаја из система за наплату карата, док члан 81. каже да сам као возач дужан да продајем карте које морају да буду исправне у погледу датума, броја линије, времена куповине карте. И члан 86. предвиђа да кад уочимо квар на опреми за наплату то пријавимо диспечару, који дефект треба да пријави "Кенткарту". Али, у реалности се дешава да ми опрема данима не ради и да нико не долази да је поправи и после неколико пријава. И опет ће возач да буде крив - тврде у СОС синдикату ГСП.

Возач по правилнику не сме да користи телефон током вожње без "хендс фри" уређаја, не сме да пуши никакве цигарете током вожње.

НЕЈАСНОЋЕ О УВЕРЕЊУ

ДОДАТА нам је и обавеза да треба да поседујемо сертификат о стручној компетентности и квалификациону картицу - наводи саговорник "Новости". - Пише и да треба да поседујемо лекарско уверење, а онда да је то уверење дужан да чува превозник. Овде пак није јасно да ли ја треба да имам копију тог уверења, како бих га доставио на увид свакоме ко ми га затражи - наводи Михајловић.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve
МУКЕ ЗА ПУТИНА ЗБОГ СУ-57: Боље би му било да се не петља са Западом изван Украјине

МУКЕ ЗА ПУТИНА ЗБОГ СУ-57: "Боље би му било да се не петља са Западом изван Украјине"

НАКОН готово три године рата у Украјини, ескалација иностраних санкција наметнутих руској индустрији коначно има приметан утицај на напоре Москве за модернизацију, пише британски Телеграф.

28. 11. 2024. у 08:08

Коментари (0)

УЛТИМАТИВНИ ВОДИЧ ЗА SKYSHOWTIME – Блокбастери које не можете да стримујете нигде другде