VOZAČIMA DATO VIŠE OBAVEZA: Novi pravilnik nadležnih o dužnostima voznog osoblja i prevoznika

S. B. MILOŠEVIĆ

09. 08. 2021. u 09:30

NOVI Pravilnik o obavezama prevoznika i saobraćajnog osoblja u javnom prevozu putnika donet je nedavno.

ВОЗАЧИМА  ДАТО ВИШЕ  ОБАВЕЗА: Нови правилник надлежних о дужностима возног особља и превозника

Foto P. Milošević

Za vozače GSP "Beograd" preporuke nisu nove, osim pojedinih članova, pošto je ovaj dokument prepisani pravilnik koji se u ovom preduzeću primenjuje od 2016. godine. Ipak, Ivan Mihajlović iz SOS sindikata upozorava da ne veruje da će ga privatni prevoznici poštovati, kao i da se ovim pravilima stvara antagonizam između vozača i putnika. Ujedno, njime se daje mogućnost upravi da za sve okrive vozača.

Prva dodata novina u izmenjenom pravilniku iz 2016. je član 15, kojim se navodi da saobraćajno osoblje izjave medijima može davati samo uz saglasnost prevoznika. Piše i da prevoznik daje izjave trećim licima poštujući partnerske odnose sa Gradom Beogradom.

Predsednik SOS sindikata u GSP Ivan Mihajlović kaže i da je novina u članu 42, gde se navodi da je vozač u obavezi da kotroliše ulazak i izlazak putnika i da prati validaciju karata onih koji ulaze na prednja vrata.

- Piše da je na linijama gde vozač prati validaciju, on dužan da zaustavi vozilo dok putnik ne kupi kartu, ne validira uspešno voznu ispravu ili ne napusti vozilo. Ovo vozače stavlja u nezgodan položaj, stvara loše odnose između korisnika prevoza i vozača, a pritom angažujete i plaćate kontrolore za taj posao. Mi nemamo status službenog lica, a sav pritisak svaljuju na nas, iako nas odavno nema dovoljno - ističe naš sagovornik.

- Pravilnik propisuje da je prevoznik dužan da obezbedi ispravnost uređaja iz sistema za naplatu karata, dok član 81. kaže da sam kao vozač dužan da prodajem karte koje moraju da budu ispravne u pogledu datuma, broja linije, vremena kupovine karte. I član 86. predviđa da kad uočimo kvar na opremi za naplatu to prijavimo dispečaru, koji defekt treba da prijavi "Kentkartu". Ali, u realnosti se dešava da mi oprema danima ne radi i da niko ne dolazi da je popravi i posle nekoliko prijava. I opet će vozač da bude kriv - tvrde u SOS sindikatu GSP.

Vozač po pravilniku ne sme da koristi telefon tokom vožnje bez "hends fri" uređaja, ne sme da puši nikakve cigarete tokom vožnje.

NEJASNOĆE O UVERENjU

DODATA nam je i obaveza da treba da posedujemo sertifikat o stručnoj kompetentnosti i kvalifikacionu karticu - navodi sagovornik "Novosti". - Piše i da treba da posedujemo lekarsko uverenje, a onda da je to uverenje dužan da čuva prevoznik. Ovde pak nije jasno da li ja treba da imam kopiju tog uverenja, kako bih ga dostavio na uvid svakome ko mi ga zatraži - navodi Mihajlović.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (0)

ULTIMATIVNI VODIČ ZA SKYSHOWTIME – Blokbasteri koje ne možete da strimujete nigde drugde