Деоница до Баточине: Асфалтирали два километра годишње

М. Луковић - З. Радовић

03. 10. 2017. у 15:01

Магистрални пут између Крагујевца и Баточине, иако се гради дуже од деценије, неће бити завршен ни ове године. Део код Никшићког брда од око три и по километра ће бити пуштен у пробни рад наредних дана

Деоница до Баточине: Асфалтирали два километра годишње

КАДА би се сабрали сви километри са деоница које су протеклих година пуштане у саобраћај и по неколико пута, испало би да између Баточине и Крагујевца има више од 50 километара! А има их свега 24 и граде се дуже од деценије. Асфалт би на целу трасу која Крагујевац повезује са Коридором 10 требало да се излије током следеће године, али и тај рок данас делује превише оптимистично.

За преостало парче пута кроз Баточину још није нацртан ни пројекат, а није окончана ни експропријација!? С друге стране, део од око 3,5 километара који је завршен, код Никшићког брда није пуштен у саобраћај, јер "Путеви Србије" нису на време Министарству грађевинарства доставили потпуну документацију за тражену измену решења о грађевинској дозволи.

Директор "Путева", Зоран Дробњак, за "Новости" каже да ће овај део бити пуштен ових дана и напомиње да ће то бити пробни период.

- Био сам у министарству и договорили смо се да на годину дана отворимо тај део пута, а дозволе можемо добити тек када се оконча и саобраћајница кроз Баточину - објашњава Дробњак. - Преостала је још експропријација неких 11 парцела у тој општини. Било је доста проблема, јер је изградња ове деонице почета из Националног инвестиционог плана, потом је све пребачено на Министарство привреде. Тако се догодило да до данас није откупљено земљиште ни на једном делу трасе. Пружићемо сву помоћ општини Баточина да то што пре завршимо.

Изградња пута првог реда, који подразумева четири траке, почела је 2004. године, а у њој су учествовали министри од Верице Калановић, преко Милутина Мркоњића и Велимира Илића, па све до Зоране Михајловић. Због недостатка документације и новца било је много пропуста, а радове су пратили сукоби политичара из различитих партија, на локалном и државном нивоу.

Пут се градио паралелно са постојећом саобраћајницом, па су надлежни користили прилику да отварају парче по парче, а мајстори су се "селили" из траке у траку. У међувремену су сви функционери пред изборе отварали по неки део.

Да би се ауто-пут од Крагујевца до Баточине спојио са Коридором 10 остаје још пет километара овог пута кроз Баточину.

Према речима Здравка Младеновића, председника ове општине, за ту деоницу се ради планска документација.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ:
Усеве прате и на мобилном

- Остало је да се реше имовински односи на месту где је планирана изградња кружног тока на самом улазу у Баточину - наводи Младеновић. - Надамо се да ћемо то убрзо решити, а све остало је мање-више у реду. Очекујемо да би комплетни радови требало да буду завршени током наредне године.

Градња ове важне саобраћајнице започета је још 2004. године, мада се прича о њој и повезивању Крагујевца са Коридором 10 провлачи више од три деценије.


ОБЕЋАЛИ И "ФИЈАТУ"

ДА ће направити магистрални пут, политичари нису годинама обећавали само грађанима. Изградња пута првог реда од Крагујевца до Коридора 10 је и део уговора између Србије и италијанског "Фијата" из 2008. године. Било је договорено да држава до краја 2012. године заврши његову изградњу.



Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (6)

SVETSKI REKORD!

03.10.2017. 15:17

Za to vreme (od kad se taj put radi) svajcarci napravise tunel od 57 km (najduzi na svetu) za zeljeznicki saobracaj.

triwun

04.10.2017. 06:56

@zoran - Trideset godina stalne negativne selekcije daje svoje pogubne rezultate na svim poljima .

Европо шта се домунђаваш

03.10.2017. 18:25

Оволико србофобије нисам могао да саберем у 4 хрваћанска, 5 шиптарских и 9 бошњачких листива - ЗАЈЕДНО ... ПОЧЕЛА нато-наци ОФАНЗИВА !!!

Јован

03.10.2017. 19:57

Ово није ауто-пут ,чим има кружни токови а нема зауставне траке.Ви имате од Крагујевца до Баточине неколико кружних токова.Требало је изградити ауто пут у пуном профилу.Крагујевац је четврти град по величини у србији плус што тај пут треба да повеже коридор 10 са коридором 11(шумадијски ауто пут)И то је требало да буде пун профил.