Путеви Србије постају агенција?

З. РАДОВИЋ

02. 10. 2017. у 07:30

Реформа путног сектора промениће статус јавног предузећа. За овај важан пројекат средства издвојена из зајма Светске банке

Путеви Србије постају агенција?

Фото Танјуг

РЕФОРМА Јавног предузећа "Путеви Србије" је неминовна, а ова фирма могла би да се трансформише и у Агенцију за јавне путеве. То је део пројекта реформе путног сектора у Републици Србији, за који су средства издвојена из зајма Светске банке. "Коридори Србије" су у име Владе Србије у мају позвали домаће и стране консултантске куће да се пријаве за пружање услуга саветовања, а на списку задатака које би имали је и претварање "Путева" у још једну агенцију.

У "Коридорима Србије", за "Новости", кажу да то није коначно решење, већ да ће задатак консултанта бити да на основу анализе закона у Србији и хоризонталне и вертикалне функционалне анализе овог предузећа, предложи најбоље решење и план трансформације.

- Консултанти ће предложити редослед активности и план реформе, а он мора бити прихваћен и од стране комисије именоване испред ресорног министарства и Владе - наводе у "Коридорима". - Предвиђено је да услуге трају осам месеци. Пројектним задатком је планирано и да услуге обухватају подршку ВС, пре свега ресорном министарству, у припреми и спровођењу реформе целокупног путног сектора, а посебно пружање неопходне помоћи за спровођење акционог плана за институционално јачање и трансформацију ЈP "Путеви Србије" у Агенцију за јавне путеве.

Од "саветника" очекују и да поради на јачању капацитета ресорног министарства, да процени тренутно стање целокупног управљања путевима у Србији и да развије решења и предлоге за његово унапређење. Консултанти би требало и да упуте препоруке за евентуалне измене правне регулативе.

"ДЕБЕЛИ" МИНУС ЈАВНО предузеће "Путеви Србије" основано је у децембру 2005. године. Има 1.553 запослених. У финансијском извештају за 2016. годину приказан је губитак од 13,1 милијарду динара. Приходи из буџета Србије у виду субвенција су били осам милијарди динара, док су од наплате путарине, такса и осталих сопствених прихода "убрали" 18 милијарди динара.

О реформи "Путева Србије" се прича већ годинама, а сугестија Међународног монетарног фонда је била да се ово предузеће припоји "Коридорима Србије". Од тога се, засада, одустало. Једна од идеја је била и да се сектор наплате путарине измести из "Путева" и да постане самостално предузеће. Стручњаци тврде да би разлог за претварање "Путева" у агенцију могао бити у начину финансирања.

Економиста Александар Стевановић каже да су агенције мање самосталне од јавних предузећа и да би то могао бити разлог за ову промену.

- Можда је то покушај да се успостави боља контрола - сматра Стевановић. - Агенције обично имају монополске послове и добре приходе, а одржавање мреже путева је међу најважнијим питањима. Покушај реформе јавног предузећа у агенцију би могао бити и наговештај да је оно толико лоше организовано, да би требало направити све из почетка.


ИНТЕРЕСОВАЊЕ ЧЕТИРИ КОМПАНИЈЕ

КОМИСИЈА која спроводи овај тендер састављена је од представника Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, "Коридора Србије" и "Путева Србије". Овај тендер спроводи се у више фаза. У првој фази интерес је исказало 11 компанија, док су понуде доставиле четири компаније. Комисија је окончала оцену техничких понуда, направила Извештај о стручној оцени техничког дела понуде и послала га Светској банци на сагласност. Финансијски део понуде остаје затворен све док се не оконча техничка оцена и док банка не да сагласност.


Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (10)

verni čitalac Novosti

02.10.2017. 07:44

Veoma je važno privatiyovati puteve, samo je bitno kako to reći i upakovati lepo..

aunt

02.10.2017. 08:53

@verni čitalac Novosti - odavno su sva javna preduzeca privatizovana neke su stavile pod svoje politicke stranke neke mafija pitanje za narod kome od ove dve opcije su pripali putevi srbije I hidroelektrane srbije

Niki

02.10.2017. 08:10

Šta bre jedna agencija ? Tri agencije napravite da ima stranački kadar da se zapošljava i prima dobre plate i ne radi ništa !

Рашо

02.10.2017. 08:35

Дакле неко сматра да ће странац доћи, изучити наше законе, аналзирати све и дати најбољи предлог шта даље! Ко је ово смислио вероватно има IQ 28! То такође значи, да се не зна шта се уопште жели од тог предузећа, чему ће да служи и како ће тај циљ - намену да остварује! Ако све то не знате, онда га угасите и не трошите наш новац улудо!

triwun

02.10.2017. 08:39

Na sva usta se priča o smanjenju broja nepotrebnih agencija , a svaki dan po neka nikne . Agencija za puteve plus upravnici za tunele , zašto ne i za mostove , nadvožnjake ,krivine semafore šahte ......... Sve će to i onako narod platiti !

Milan

02.10.2017. 09:06

pruzanja usluga savetovanja pa sta onda rade oni silni menadzeri koi imaju astronomske plate.poceli su da rade isto kao i zuti otvaranjem raznih agencija legalno ispunpavaju ogroman novac

Dusan

02.10.2017. 11:54

Molim vas...! Kako agenciju?! TRI AGENCIJE! Molim TRI AGENCIJE...da se zaposle svi koji su zaslužili i koji će i dalje služiti. (I ČETIRI AGENCIJE ne bi bila greška).

SIEPA

02.10.2017. 13:24

@Dusan - Bando okupatorska. Tito nije imao nijednu agenciju za puteve pa je izgradio Gazelu,Mostarsku petlju,auto put,prugu Beograd-Bar. Sram vas bilo!

Hvatac duplih agencija

02.10.2017. 14:52

treba da se uvede da vlasnik agencije lično dođe da dobija platu kod mene