Metro grade i Kinezi i Francuzi: Obezbeđena donacija za finansiranje projekta
13. 05. 2020. u 09:13
Potpisan sporazum o francuskoj donaciji, vredan 8,3 miliona evra, za realizaciju podzemne železnice u Beogradu. Gradnja prve tri linije koštaće od 4,5 do 5,5 milijardi evra
.jpg)
SPORAZUM o donaciji od 8,3 miliona evra za realizaciju i finansiranje projekta beogradskog metroa između Vlade Srbije i Vlade Francuske potpisan je u utorak. Ugovor su potpisali ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović, ministarka za evropske integracije Jadranka Joksimović, i ambasador Francuske u Srbiji Žan-Luj Falkoni. Najavljeno je i da će metro graditi kineske i francuske kompanije, kao i da su pregovori u toku.
Mihajlovićeva je, posle potpisivanja sporazuma, zahvalila Francuskoj na pomoći kako bi se što pre započela realizacija jednog od najvećih infrastrukturnih projekata u Beogradu kao što je metro.
- Sada više nema nazad. Sporazum podrazumeva da će francuska kompanija "Ežis" krenuti u izradu studije izvodljivosti, idejnog rešenja i studije procene uticaja na životnu sredinu za prvu fazu, prve linije metroa. Dobićemo i jedan predlog rešenja za treću liniju metroa. U narednih godinu dana može se očekivati da se dobiju jasne smernice i kako će izgledati prva linija i koliko će tačno da košta - kaže Mihajlovićeva.
Kako je rekla, to će biti najveći finansijski i infrastrukturno najteži projekat u celom regionu, a procena je da će prve tri linije metroa koštati između 4,5 i 5,5 milijardi evra. Potvrđuje i da Srbija pregovara i sa francuskom i sa kineskom vladom o tome kako će se graditi i finansirati projekat.
- Ne mogu da kažem da li će kineski partner raditi građevinski deo, a francuski telekomunikacije. Razgovaraju i kineski i francuski partneri i u narednih nekoliko meseci ćemo imati mnogo konkretnije dogovore.
Ambasador Francuske je rekao da se nastavljaju razgovori na strukturiranju konkurentnog francuskog finansiranja, koji bi trebalo da ubrzo bude predmet novog sprazuma. Kazao je i da su "Alstom" i druge francuske kompanije zainteresovane za učešće u tom projektu, kao i da je on u centru odnosa Srbije i Francuske već nekoliko godina.
"Ežis" je prošle godine, prema ugovoru sa Gradom Beogradom, završio Generalni projekat i Prethodnu studiju opravdanosti za metro linije 1 i 2.
TRASA
TRASA linije 1 ide od Železnika do Mirijeva, duga je 21,3 kilometra i ima 23 stanice. Linija 2 vodi od Železničke stanice Zemun do Mirijeva, dužine je 19,2 kilometra sa 20 stanica. Linije se ukrštaju na Savskom trgu, a predviđen je tunel ispod Save za liniju 2. Prva faza prve linije predviđa gradnju podzemne železnice od Železnika do Karaburme.
UGOVOR PRIŽELjKUJU MNOGI
KOMPANIJA "Alstom", koja je zainteresovana za projekat "Beogradskog metroa", prošle godine je na jednom od evropskih sajmova predstavila izgled vozova koji bi saobraćali podzemnom železnicom u Beogradu, onako kako ih je ona zamislila. To je privuklo pažnju mnogih, ali to ne znači da će metro zaista tako i izgledati.
Miki-Zg
14.05.2020. 06:36
Mislim da BG metro su trebali raditi Rusi i Kinezi istinski prijatelji Srbije ,a ne Francuzi koji nisu skloni Srbima .Kada je gusto pomagajte braćo Rusi !
Komentari (1)