Stanovnici novobeogradskih blokova protiv pešačkog mosta: Ne žele da budu parking za Adu
30. 06. 2020. u 13:21
Primedbe žitelja blokova 70 i 70a na plan za izgradnju pešačkog mosta uz 7.600 potpisa

Foto: Facebook
Žitelji ovog dela prestonice navode da je PDR obuhvatio pojas uz ulicu Omladinskih brigada i da je predviđen za izgradnju podzemne ili nadzemne garaže.
- Oštro se protivimo obuhvatanju ovog pojasa zelenila planom, i posebno ne prihvatamo eventualnu seču drvoreda, kao i bilo kakvu promenu ili smanjenje zelenih površina - navodi se u dokumentu koji je predat Sekretarijatu.
Kao drugu stavku, potpisnici peticije navode da se oštro protive izgradnji garaža u ovim blokovima, i nadzemnih a posebno podzemnih.
- Izgradnjom garaža šalje se pogrešan signal koji će građane samo podsticati da koriste automobile do blokova 70 i 70a, a da zbog toga naši blokovi postanu odlagalište za automobile, izduvne gasove i buku. Stanari koji žive oko Omladinskih brigada već su preopterećeni gužvom od automobila koji dolaze na Savski kej. Ne želimo da naš životni prostor postane produženi parking za posetioce Ade Ciganlije - navode u dokumentima.
Tvrde da gradnja garaža ne bi rešila problem sa parkiranjem u blokovima, već bi ga samo zakomplikovala jer bi se tu parkirali i "gosti".
Pod trećom stavkom navodi se da je izgradnja mosta od ovih blokova do Ade "nepotrebna i nelogična".
- Na kilometar od ovog mesta nalazi se Most na Adi koji podržava i pešački i biciklistički prelaz sa novobeogradske strane na stranu Ade Ciganlije. Dodavanje predloženog mosta je suvišno i nepotrebno - navodi se u dopisu "Zajedničke inicijative" uz obrazloženje da bi njegova gradnja predstavljala "nagomilavanje sadržaja" i da bi trebalo izbeći da sugrađani iz delova grada koji imaju manjak sadržasja "hrle u delove koji su preopterećeni i time narušavaju svakodnevicu njihovih stanara".
S druge strane, gradski urbanista Marko Stojčić navodi da su stupili u kontakt sa predstavnicima Inicijative i da su ih pozvali da dođu u Stari dvor kako bi im objasnili celokupan projekat.
- Nijedno jedino drvo neće biti posečeno, kao što sam već naglasio - kaže Stojčić. - Ništa nećemo raditi što bi ugrozilo zelenilo. Garaža koju ćemo praviti biće na kraju ulice Omladinskih brigada, gde je okretnica, a ubeđen sam da će koristiti i stanarima. Garantujem da se projektom ne ugrožava kvalitet stanovanja u blokovima. Ovo radimo za dobrobit svih Novobeograđana i zato sam ubeđen da je ovo politička akcija - naglašava Stojčić.
DECA UGROŽENA
RAZLOG zbog koga su Novobeograđani protiv ovog plana je i taj što bi se povećala frekvencija automobila na delu kojim deca iz Bloka 70a idu do vrtića i škole. Osim što su juče podneli primedbe Gradskoj upravi, stanovnici blokova 70 i 70a organizovali su u 17 sati konferenciju za novinare.
Milos
30.06.2020. 13:34
Opet ovi. Bas se ponavljaju. Ma ko njih pita sta oni hoce. Ima nas koji bas hocemo most. Samo se nesto bune i nista im ne odgovara. Pa ne moze tako. Ne odlucuju oni.
@Milos - Sremska strana Beograda (N.Beograd, Zemun i Surčin) ima preko 600.000 stanovnika kojima će taj most biti najbliža veza sa Ada Ciganlijom. Ako bude potrebno, može da se organizuje glasanje u te tri opštine da li hoće takav most.
Ovde nije u pitanju neka staza ili parking u okviru blokova, pa da njihovi stanovnici traže neke promene. Most sa podzemnom garažom kod postojećeg parkinga u jednoj magistralnoj ulici, koristiće mnogi stanivnici drugih blokova, pa i Zemunci i Surčinci.
@Dragan - Slažem se u vezi garaže kod parkinga, možda bi mogla da bude i troetažna, tj. ispod, iznad i u nivou ulice. A, druga lokacija dužine preko pola km duž ulice nije za ovaj PDR ( Plan detaljne regulacije mosta). To mora posebno da se reši, možda kao "plava zona".
Svi biciklisti u Beogradu, a pogotovu iz sremske strane, podržavaju izgradnju biciklističko-pešačkog mosta od N.Beograda do Ade. Naravno, nema potrebe objašnjavati zašto, a ako bude bilo potrebno sakupićemo daleko više potpisa.
Komentari (16)