Saobraćaj snima još 200 kamera

S. B.

27. 12. 2017. u 22:15

Gradski čelnici predstavili strategiju bezbednosti na prestoničkim ulicama do 2020. godine. Prvi zadatak zaštita školske dece. Od 2006. do 2016. broj poginulih prepolovljen

Саобраћај снима још 200 камера

Strategija planira formiranje katastra saobraćajne signalizacije

KAKO bi se povećala bezbednost učesnika u saobraćaju, Grad Beograd trenutno menja 60 kamera koje prate protok vozila u svim delovima prestonice. U naredom periodu biće montirano još 200 ovakvih uređaja - rekao je gradski menadžer Goran Vesić, na jučerašnjoj prezentaciji Strategije bezbednosti saobraćaja u Beogradu.

PROČITAJTE JOŠ: Kanalizacija pre metroa

Vesić je podsetio i da je pre usvajanja Strategije formiran Savet za bezbednost u saobraćaju, kao i da je Grad usvojio i finansirao razne programe u cilju unapređenja bezbednosti. Bilo je potrebno formirati i preduzeće "Putevi Beograda" pošto je od Republike preuzeto na održavanje 150 kilometara saobraćajnica.

- Prvo što ćemo raditi u okviru Strategije jeste pokrivanje svih škola na teritoriji grada odgovarajućom signalizacijom. Strategijom ćemo povećati bezbednost u prigradu, pošto je za sve opštine urađen akcioni plan. I sledeće godine, akcenat ćemo staviti na izgradnju trotoara u naseljima, jer je to osnov za bezbednost pešaka - rekao je Vesić.

NESREĆE ODNELE 526 ŽIVOTA - STATISTIKE kažu da svakog dana u Beogradu u saobraćajnim nesrećom učestvuje barem jedno dete. Od 2011. do 2015. u Beogradu je u nezgodama poginulo 526 osoba, a od ukupno 84.000 nesreća bilo je 18.000 nezgoda u kojima je bilo povređenih. Najveći broj nezgoda dogodio se na oštini Novi Beograd, a najmanje u Sopotu. Najviše poginulih bilo je u nezgodama "obaranja ili gaženja pešaka".

Gradski sekretar za saobraćaj Dušan Rafailović naveo je da je broj poginulih od 2006. do 2016. godine prepolovljen, kao i to da je cilj da se u 2018. godini taj broj spusti ispod 100 nastradalih.

- Ove godine smo obeležili zone oko 130 škola u gradu, uradili 11.000 kvadratnih metara trotoara, uveli semafore na 20 raskrsnica, osvetlili 30 pešačkih prelaza - podsetio je Rafailović.

Profesor saobraćajnog fakulteta Krsto Lipovac naveo je da deca i motociklisti najviše stradaju u saobraćaju, kao i to da Beograd godišnje potroši 40 miliona evra na povređene i nastradale u nesrećama.

Inače, Strategijom je planirano formiranje katastra saobraćajne signalizacije, koji bi redovno trebalo da bude ažuriran, kao i da glavni pravci za ulaz i izlaz iz grada budu opremljeni savremenim sistemima koji će omogućiti efikasno upravljanje saobraćajnim tokovima. Identifikovaće se i rangirati "crne tačke", kako bi se povećala bezbednost na ovim deonicama. Radiće se i na sanaciji kolovoza, postavljanju i održavanju vertikalne i horizontalne signalizacije.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije