Мање погинулих на улицама Београда, нове мере за безбедност

Танјуг

26. 12. 2017. у 19:47

Стратегија безбедности саобраћаја за град Београд за период 2017-2020. године представљена је данас у Скупштини града

Мање погинулих на улицама Београда, нове мере за безбедност

Фото З. Јовановић

Стратегија безбедности саобраћаја за град Београд за период 2017-2020. године представљена је данас у Скупштини града, а том приликом изнет је податак да је број погинулих у саобраћајним несрећама на улицама Београда смањен у односу на претходни период.

"Ми смо створили предуслове да у наредном периоду уместо традиционалног спровођења појединачних и слабо координисаних мера почнемо да се стратешки бавимо безбедношћу саобраћаја, да управљамо том стратегијом на основу јасно дефинисаних циљева, кључних области рада и одговорности", рекао је градски менаџер Горан Весић.

Он као једну од безбедносних мера најављује и постављање нових 60 камера у систем саобраћаја.

Свесни обима проблема безбедности саобраћаја, представници Града Београда су у протекле три године урадили неколико ствари, рекао је он и навео да је, између осталог, формиран Савет за безбедност саобраћаја.

"Укључили смо цивилно друштво у процес прављења те стратегије и у свакодневни рад. Веома блиско сарађујемо са удружењима бициклиста када су у питању бициклистичке стазе", рекао је Весић и, наводећи да је у претходне три године урађено око 10 километара бициклистичких стаза, рекао да је план да у наредних десет година Београд има 120 километара таквих стаза.

Град Београд је протеклих година донео одлуку да се реконструише више важних прометних саобраћајница како би биле проходније за аутомобиле, подсетио је Весић.

"То смо урадили истовремено са прављењем пешачких зона", рекао је он и навео да је у последње три године у Београду урађено 20.000 метара квадратних пешачких зона.

"Сматрамо да је приоритет да у центру града имамо пешачке зоне, бициклистички саобраћај, а то значи да аутомобиле треба боље да усмеримо", рекао је Весић и, наводећи да се сада бицикли у Београду користе за рекреацију, истакао да је циљ да бицикли постану део јавног превоза.

Секретар за саобраћај и председник Савета за безбедност саобраћаја града Душан Рафаиловић је рекао да су 2016. године на улицама Београда погинуле 102 особе.

"Наравно да никако не смемо бити задовољни све док имамо повређене и погинуле у саобраћају на улицама Београда, али оно што је важно то је да имамо стални тренд смањења броја погинулих на улицама града Београда и очекујемо да ће у 2017. години тај тренд да се настави и да ће у тој години тај број бити испод 100", додао је Рафаиловић.

Помоћник директора Агенције за безбедност саобраћаја Јовица Васиљевић је рекао да су све развијене државе у свету одавно почеле да примењују стратегије и акционе планове безбедности саобраћаја зато што, како је додао, такве стратегије и акциони планови садрже све што је потребно институцијама и доносиоцима одлука да доносе праве одлуке и предузимају праве мере како би се унапредило стање безбедности саобраћаја.

Како је рекао, Агенција има одличну сарадњу са Градом Београдом, односно Саветом за безбедност саобраћаја, подржава све њихове активности, али имају и неке заједничке активности.

"Град својим деловањем даје значајан допринос унапређењу стања безбедности саобраћаја у Србији", оценио је Васиљевић, те додао да очекује да ће тако бити и убудуће.

На конференцији је речено да је за унапређење стања у области безбедности саобраћаја неопходно да се укључе и представници академске заједнице, образовних установа, здравственог сектора, јавних предузећа и осугуравајућих кућа, чије директно или индиректно укључење у реализацију стратегије може допринети унапређењу стања безбедности саобраћаја у Београду.

На конференцији су приказана и два спота која подстичу повећање нивоа свести и значај безбености свих учесника у саобраћају.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације