OBUČILI 4.000 LJUDI DA SPASAVAJU ŽIVOTE: Kampanja studenta Medicine u Novom Sadu

Lj.P.

08. 04. 2023. u 10:00

GRUPA mladih studenata entuzijasta Medicinskog fakulteta u Novom sadu, na Svetski dan zdravlja 7. aprila prošle godine je pokrenula javno-zdravstvenu kampanju „Spasi me“. Godinu dana kasnije učinak je - obučenih više od 4.000 građana Novog Sada o važnosti ranog započinjanja reanimacije i upotrebe AED uređaja.

ОБУЧИЛИ 4.000 ЉУДИ ДА СПАСАВАЈУ ЖИВОТЕ: Кампања студента Медицине  у Новом Саду

FOTO: dejan Krstić

 Sa tim aktivnostima, poručuju, nastaviće i obve godine, a sledeći javni čas planiran je za kraj aprila.

Kampanja „Spasi me“ nastoji da poveća kvantitet i kivalitet edukacije šire populacije, a jedan od glavnih ciljeva je da se ljudi oslobode straha i da se ohrabre da pruže neophodnu i neodložnu pomoć. Zbog velikog interesovanja mladih, edukacije će se organizovati u novosadskim srednjim školama i fakultetima, a kako bi se povećao broj obučenih ljudi za delovanje u hitnim sutzacijama kao što je srčani zastoj, obuke će biti upriličene i drugim mestima u Vojvodini.

Javni časovi na poznatim javnim lokacijama u Novom sadu bi podrazumevali detaljnu obuku građana, uz nove edukativne radionice u vidu Hajmlihovih zahvata i pružanje kardiopulmonalne reanimacije kod novorođenčadi i dece. Za najmlađe organizovan je poseban punkt, gde će im se na njima razumljiv način približiti važnost pružanja prve pomoći.

Kako bi se građanima što više olakšala situacija u kojoj potencijalno mogu da se zadese, cilj je i kreiranje veb stranice kojoj bi se pristupalo skeniranjem QR koda, čiji bi sadržaj bio detaljan opis četiri karike preživljavalja, protokol pristupanja unesrećenom kao i sprovođenje kardiopulmonalne reanimacije, zvučnu signalizaciju na osnovu koje se vrši kompresija grudnog koša i mapu grada na kojoj bi bile prikazane lokacije na kojima se nalazi AED aparat.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

Cedevita podržava klinCE kreativCE: deca iz SOS Dečijeg sela Srbija osvojili su javnost umetničkim delima u sklopu kampanje Budi TU. Budi CE.