SA "KONJIĆEM" NA VRH: Šarl Lekler ima šanse da postane prvi šampion Formule 1 iz Ferarija od 2007. godine

Стефан Рајић

10. 04. 2022. u 09:00

PRINC koji čeka krunu. To je pilot Ferarija Šarl Lekler, lider šampionata Formule 1 sa 45 bodova uoči treće trke u Australiji, koji je ove sezone konačno dobio odličnu priliku i pravi bolid da ispolji potencijal i talenat.

СА КОЊИЋЕМ НА ВРХ: Шарл Леклер има шансе да постане први шампион Формуле 1 из Ферарија од 2007. године

FOTO: AP

Da dokaže zbog čega ga je 2019. angažovala italijanska ekipa, u cilju da "konjiću" donese prvu titulu u konkurenciji vozača još od 2007, i sveže penzionisanog Finca Kimija Raikonena. To proteklih 15 godina nisu uspeli ni "kraljevi brzina" kao što su četvorostruki prvak Nemac Sebastijan Fetel, niti dvostruki, Španac Fernando Alonso.

Šarl je rođen u Monaku, kneževini gde žive bogataši, i ono što je još važnije, poseduje tradiciju Formule 1. Trke po ulicama Monte Karla nalazile su se na kalendaru raznih trkačkih takmičenja još pre prvog zvaničnog šampionata Formule 1950. Lekler je imao privilegiju da od ranog detinjstva posmatra bolide koju mu jurcaju ispred kuće. Kao i mnogi vozači u karavanu, vrlo brzo je seo za volan. Karting je isprobao već sa tri godine.

FOTO: AP

Otac Erve odveo ga je obližnju Nicu, na stazu koju je posedovao porodični prijatelj Filip Bijanki, koji je imao sina Žila. Upravo je tada, kako je kasnije pričao, Lekler shvatio da želi da mu trkanje bude "posao". Sa osam godina, 2005, prvi put je nastupio u trkačkim takmičenjima, i u narednih pet sezona osvojio je čak šest juniorskih nadmetanja, koja su bila održana u Francuskoj i Monaku. Ipak, karijera mladog Šarla 2010. nalazila se na prekretnici i bio je blizu odustajanja. Njegovi roditelji, iako sa prebivalištem u Monte Karlu, nisu bili imućni. Otac Erve, koji je tokom osamdesetih bio vozač (bez mnogo uspeha) nižih kategorija, i majka Paskal (frizerka) u jednom momentu nisu mogli više da finansiraju skupu "igračku" kao što je karting. U pomoć je tada pritekla porodica Bijanki. Žil, inače osam godina stariji od Leklera, bio je njegov kum i mentor.

Nagovorio je svog menadžera Nikolasa Toda (inače sina Žana Toda, bivšeg šefa Ferarija i doskorašnjeg predsednika Međunarodne automobilske federacije) da pogleda nekoliko trka i bude sponzor Šarlu.

- Otišao sam na Žilov nagovor. Odmah me je Šarl fascinirao brzinom koju je posedovao i bio sam očaran njegovim vožnjama. Ponosan sam što sam pomogao takvom talentu - pričao je kasnije Tod, koji mu je sada menadžer.

San o tome kako obojica nastupaju u Formuli 1, u timu Ferarija, nažalost nisu dosanjali. Žil Bijanki, tada 25-godišnji vozač tima Marusija, izgubio je život 2015, zbog posledica teškog sudara godinu dana ranije na VN Japana na stazi "Suzuka". Tada je zbog slabe vidljivosti usled velikih kišnih padavina izgubio kontrolu nad bolidom i velikom brzinom udario u kran koji je tada odnosio drugi bolid. To je bila prva pogibija nekog vozača u Formuli 1 još od Ajrtona Sena 1994. Iako je ostao bez najboljeg prijatelja, Lekler je nastavio da krči svoj put. Tokom 2016. postao je deo Ferarijeve akademije mladih vozača, a na kraju te sezone osvojio je titulu u GP3 seriji (današnja Formula 3).

Naredne je prešao u Formulu 2, ali se tada morao suočiti sa velikim gubitkom pošto je otac Erv preminuo. Pehar koji je osvojio te sezone u predvorju najbržeg cirkusa na svetu posvetio je njemu. Trijumfima u nižim kategorijama ostvario je san i postao pilot u Formuli 1, a tu priliku pružila mu je ekipa Zaubera (današnji Alfa Romeo). Šansu nije ispustio, već je nastupima u debitantskoj sezoni naterao čelnike Ferarija da mu 2019. pruže šansu, a uzvratio je sa dve pobede u dva trkačka vikenda zaredom. Ipak, na svoj treći trijumf čekao je sve do ove sezone, pre svega jer je tim iz Maranela kaskao za konkurentima u prethodne dve. Sa talentom i bolidom koji se čini najboljim u protekloj deceniji, Lekler je spreman da vrati "konjića" tamo gde i pripada - u sam vrh.

BONUS VIDEO - Bekera žene koštale glave

 

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

HITNO SE OGLASIO KREMLJ Posle optužbi da je Rusija oborila azerbejdžanski avion: To niko ne treba da radi!