KINA JE NEPRIJATELJ BROJ JEDAN: SAD predale Rusiji obaveštajne informacije o kineskom nuklearnom oružju

Novosti online

18. 08. 2020. u 18:37

SJEDINjENE Američke Države predale su ruskoj strani obaveštajne informacije o delatnostima Kine u sferi razvoja nuklearnog oružja, rekao je novinarima specijalni izaslanik američkog predsednika za kontrolu nad naoružanjem Maršal Bilingsli.

КИНА ЈЕ НЕПРИЈАТЕЉ БРОЈ ЈЕДАН: САД предале Русији обавештајне информације о кинеском нуклеарном оружју

Ilustracija / Foto AP

„Smatramo da bi Kina trebalo da prestane da radi to što radi. Oni žele da svet poveruje u to da imaju samo nekoliko stotina jedinica nuklearnog oružja. Ali ovde moramo da postavimo pitanje zbog čega još uvek nisu priznali koliko zapravo trenutno imaju nuklearnog oružja? Sa Ruskom Federacijom smo, i na prošlom sastanku i ponovo danas, podelili detaljne obaveštajne informacije o Kini o tome šta ta zemlja radi“, rekao je on.

Kako je rekao, Kina je 2019. godine lansirala više od 200 balističkih raketa.

„Evo zbog čega smatramo da bi naredni sporazum o nuklearnom naoružanju trebao da uključi i ograniči Kinu“, dodao je diplomata.

On je istakao ranije da su Sjedinjene Američke Države spremne da produže aktuelni Sporazum o smanjenju strateškog ofanzivnog naoružanja na određeno vreme, ali uz određene uslove.

Sporazum o smanjenju strateškog ofanzivnog naoružanja jedini je aktuelni sporazum o ograničenju oružja između Rusije i Sjedinjenih Američkih Država. Prestaće da važi posle 5. februara 2021. godine. Predsednik Rusije Vladimir Putin ranije je predložio produženje sporazuma na pet godina bez preduslova. Američka administracija je na različitim nivoima naglašavala potrebu da se u pregovore o novom trilateralnom nuklearnom sporazumu uključi Kina. Peking je ovu ideju odbacio.

rs.sputniknews.com

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (6)

Cedevita podržava klinCE kreativCE: Deca iz SOS Dečjeg sela Srbija osvojili javnost umetničkim delima u sklopu kampanje Budi TU. Budi CE.