PREDLOG MINISTARSTVU PROSVETE: Direktori škola o rešavanju problema nedostatka profesora

B. BORISAVLjEVIĆ

17. 02. 2023. u 11:47

UPRAVNI odbor Društva direktora Srbije, kako saznaju "Novosti", uputiće predlog Ministarstvu prosvete da dozvoli angažovanje profesora u penziji, ili studenada nastavničkih fakulteta da predaju predmete za koje nema dovoljno nastavnog kadra. Za studente, uslov bi, prema ovom predlogu, bio da bar jedan semestar provedu u učionici.

ПРЕДЛОГ МИНИСТАРСТВУ ПРОСВЕТЕ: Директори школа о решавању проблема недостатка професора

Foto N. Karlić

Direktori škola navode da, kao partneri Ministarstva prosvete i oba obrazovna zavoda, na ovaj način zajedno mogu da doprinesu unapređenju obrazovno-vaspitnog sistema i učine ga kvalitetnijim, ekonomičnijim i efikasnijim.

Na skupu, koje je Društvo direkotora organizovalo na Tari, posebno je istaknut problem stručne zastupljenosti nastave iz pojedinih predmetam, odnosno manjka kadra. To se posebno odnosi na matematiku, fiziku, hemiju, informatiku, nemački jezik...

- Predlažemo donošenje zakonskog rešenja koje omogućava angažovanje penzionisanih profesora, ili da se ustanovi sistem stručne prakse za studente nastavničkih fakulteta u kojoj bi oni bili u obavezi da bar jedan semestar na master studijama provedu u školi, i u neposrednoj nastavi pod nadzorom mentora iz te škole i profesora sa matičnog fakulteta - stoji u predlogu.

Nezvanično - manjak oko 1.000

NADLEŽNO ministartvo nema podatak koliko profesora iz ovih predmeta nedostaje, a neke nezvanične procene su da ih je manjka oko 1.000.

Poslednje javno dostupne analize su iz 2018. godine, kada je u osnovnim i srednjim školama u Srbiji radilo 457 nedovoljno stučnih nastavnika iz matematike, 239 nastavnika iz fizike, 109 iz informatike, 133 iz nemačkog i 48 iz engleskog jezika.

Kako navode, to bi moglo biti rešenje problema, ali i dobar način uvođenja u posao budućih nastavnika koji bi mogli na taj način da steknu uslove za polaganje stručnog ispita, odnosno ispita za licencu. Ako bi ovo bilo praćeno i merama države koje bi motivisale upis na nastavničke fakultete, problem bi mogao biti dugoročno rešen.

- Za rad u školi potrebno je da nastavnici imaju položenu metodiku nastave, pedagogiju i psihologiju - kaže Merica Buj Bjelogrlić, direktor beogradske OŠ "Olga Petrov". - Ima studenata koji su puni entuzijazma i odlično rade svoj posao. Nastavnik mora imati "ono nešto". Ima kolega koji rade i po 30 godina, ali teško prihvataju promene. Sve se vrti oko plata i neće da se menjaju. Nekada su u osnovnoj školi predavili nastavnici sa završenim šestim stepenom. Zašto sada neko sa sedmim ne može, u čemu je razlika?

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (13)

ODRŽIVA ARHITEKTURA: Važnost energetske efikasnosti