POZORIŠNA KRITIKA: Mama ili samoća
INTIMNA drama "Mama" autorke Morgan Lojd Malkolm tiče se retko pominjane teme, majčinstva u najtežoj fazi te životne uloge - dok su postporođajna ranjivost, pa i depresija okidač za neočekivana stanja.
Nebojša Bradić je, uz ravnopravno učešće u uspehu ovog saspensa, glumica Tamare Dragičević, pre svega (mama Nina),a onda i odličnih Jelene Stupljanin (Džeki) i Jasmine Avramović (Perl) uspeo da igru (bitno olakšanu iskliznućem u san) prikaže kao opasnu i kontroverznu situaciju.
Porođaj, pretežak fizički umor i novostvorena panična odgovornost za nemoćno biće su životne, ali i dramske situacije, koje lako pronalaze put do gledaočeve empatije. Naglo opuštanje, posle tri meseca negovanja bebe, poseta bliske prijateljice i malo vina izazivaju Ninu da "otvori dušu", da prizna svoja sukobljena osećanja prema malom biću i sopstvenoj (ne)moći da brine o njemu, što će, neočekivano, imati teške konsekvence u daljem toku drame, kada nju i drugog roditelja optuže za porodično nasilje nad bebom...
Intimna priča lako prelazi u sudsku dramu, Nina postaje žrtva, ali će se ona hrabro nositi s tim. U svedenoj, klaustrofobičnoj igri, u koju će se uključiti i advokatica, koja štiti dete (J. Stupljanin), ali i Ninina majka (J. Avramović), akteri ovog gotovo forum teatra (samo bez direktnog učešća publike) će nekoliko puta zameniti uloge ispitivača i isleđivanog, što čini da predstava ima uzbudljiv tok i izaziva gledaoca da se opredeli za stranu, koja je u pravu.
Autorka drame, savremena britanska spisateljica, implicitno podmeće subverzivnu ideju, da je za premorenu, iscrpljenu, dovedenu do granice svesti majku, zapravo, opasno naglo opuštanje, pa se ono (reklo bi se) i ne preporučuje. Muž i njegova majka, odvođenjem bebe na jednu noć, da bi se mama malo odmorila i opustila sa prijateljicom, zapravo je uvode u unutaršnji konflikt dužnosti i krivice, u senci tupe zakonske sile, koja navodno štiti dete...
Tamara Dragičević je ovom ulogom pokazala veliku moć da jednostavnim sredstvima prodre duboko u zapretene uglove gledaočeve svesti, kojih dotle i nije mnogo svestan.
Jačina njene uverljivosti se očitovala i u stvarnom životu - gledateljki je pozlilo na polovini predstave, pa je zakratko i prekinuta...
Nebojša Bradić je, uz kompozitorku Aleksandru Vrebalov, kostimografkinju Marinu Medenicu, scenografkinju Mariju Jevtić i dramaturškinju Loru Džolić ovu potresnu istinu prikazao kao realnu, iako se, srećom po gledaoce i Ninu, ipak izmakla iz strašne, nepravedne stvarnosti. Ostaje utisak da je ova prijemčiva drama otvorila vrlo ozbiljna pitanja odnosa žene sa sopstvenom primarnom porodicom, kao i novostečenom, u teškoj misiji stvaranja i oblikovanja novog života, u stalnoj dilemi, činimo li mu dobro ili zlo.
(UZNEMIRUJUĆE) BRUTALNO UBIJEN POZNATI PEVAČ: Isplivao jezivi snimak likvidacije (VIDEO)
ŠVEDSKI reper Gaboro, čije je pravo ime bilo Ninos Houri, ubijen je na parkingu u četvrtak uveče, javljaju lokalni mediji.
21. 12. 2024. u 08:06
PRVI SNIMCI UKRAJINSKOG NAPADA NA RILSK: Najmanje šest mrtvih i desetine povređenih, gore automobili (VIDEO)
ŠEST osoba, među kojima i jedno dete, ubijeno je u Rilsku, u oblasti Kursk, kao rezultat raketnog udara ukrajinskih oružanih snaga, saopštio je vršilac dužnosti guvernera Kurske oblasti Aleksandar Hinštajn.
20. 12. 2024. u 17:07
ANĐELKA BESNA: "Molim, zašto da ne odem iz tvoje emisije? Ne poštuješ me"
GLUMICA je shvatila da tuđe nepoštovanje i nevaspitanje nema veze sa njom.
22. 12. 2024. u 10:41
Komentari (0)