UZ ŠAMPANJAC - "POLEĆU" U MESTU: Vladimir Aleksić, reditelj "Putovanja izvan središta zemlje" koje će biti izvedeno u avionu

Vukica STRUGAR

14. 06. 2021. u 11:09

POZORIŠNA publika ovogodišnjeg Belefa imaće jedinstven umetnički događaj - premijeru u avionu.

УЗ ШАМПАЊАЦ - ПОЛЕЋУ У МЕСТУ: Владимир Алексић, редитељ Путовања изван средишта земље које ће бити изведено у авиону

Foto A. Slavinec

Ali, to je krajnja "destinacija": predstava "Putovanje u središte zemlje" kreće simbolično sa bazena "25. maj", nastavlja autobusom i nekadašnjim putem "Bratstvo i jedinstvo",a onda stiže do Surčina i Aerodroma "Nikola Tesla". Ovo neobično ostvarenje (u režiji i produkciji Vladimira Aleksića) traje oko dva i po sata, a najavljeno je kao predstava koja se bavi pomeranjem, izmeštanjem, napuštanjem trenutnih situacija i odlaskom na neka druga mesta, uz pitanje da li nas na njima čekaju nove utopije...

Aleksić se do sada oprobao u mnogim nesvakidašnjim projektima, uspešno se "nosio" s pozorišnim izazovima u klasičnom i alternativnom teatru, igrao u filmovima i serijama, sa Beogradskom filharmonijom i Tamarom Krcunović realizovao projekat "Teatar u Filharmoniji - Pisma kompozitora", vodio emisiju "Ja imam talenat". Radoznao i spreman na izazove, odmah po završetku Akademije u Novom Sadu pridružio se italijanskom alternativnom pozorištu "Motus" i s njima uradio projekat Rooms, proglašen za najbolji te godine u Italiji... A trenutno igra jednu od glavnih uloga u velikoj italijanskoj seriji.

- Često putujem i, inače, sam fasciniran avionima. Iz njihove vizure sve izgleda malo. Gradovi, reke,pa i problemi. Tokom pandemije hteli smo da iskočimo iz sopstvene kože i maštali o putovanjima. Svi smo sanjali jedan bolji, plemenitiji svet, ali je realnost bila teška. Nije bilo sigurnog mesta na planeti - ističe Vladimir Aleksić.

Zato je, kako kaže, poželeo da napravi jedno pozorišno putovanje, kojem će publiku staviti u poziciju putnika, ne bi li se tako (i fizički i mentalno) pomerila sa svoje tačke.

- Jer, kad dođete u teatar vi sednete u jednu tačku (sedište) i gledate predstavu. Hteli smo da gledaoce namerno ispomeramo. Po pedeset putnika (gledalaca) biće smešteno u tri autobusa, koliko ih ukupno, otprilike, staje u avion.

Vodiči, odnosno glumci, na tom putu će im pričati kako se gradio Novi Beograd, sa fokusom na radnim akcijama i auto-putu "Bratstvo i jedinstvo", pa šta se sve na njemu dešavalo kroz noviju istoriju...

- Onda stižemo do aerodroma i tih novih pravila putovanja, s upitnikom da li smo vakcinisani, jesmo li u poslednjih 14 dana bili u nekoj od rizičnih zemalja ili u "sumnjivom" kontaktu. Novim pravilima se još više zadire u privatnost građana, a na osnovu njihovih odgovora napraviće se i raspored putnika. Na kraju, gledaoci ulaze u pravi avion gde će ih dočekati posada (glumci) i poslužiti šampanjcem, a onda ćemo zajedno krenuti na jedno mentalno putovanje. Svako će zamisliti svoju utopijsku sliku sveta, gde bi želeo da otputuje i u kakvoj realnosti da živi...

Tekstove su napisali Olga Dimitrijević, Dimitrije Kokanov i Maja Todorović, a glumci su Jovana Gavrilović, Jelena Ilić, Aleksandra Janković, Tamara Krcunović i Anđelika Simić. Predstava će uz podršku "Er Srbije" i "Laste" imati tri izvođenja zaredom, 28, 29. i 30. juna.

UKRŠTANjE UMETNOSTI

VEOMA me zanima ukrštanje raznih umetnosti, nekad nespojivih, kao što je bio "Lepa Brena prodžekt". Neki su govorili, "pa toj je skandal, lepa Brena u pozorištu", ali nisu razumeli na koji način se bavimo Lepom Brenom: kroz njenih 40 godina karijere mnogo toga se prelomilo, od jugoslovenstva i socijalizma do "superkapitalizma". Jer, hteli smo da ispričamo priču o svima nama - priča sagovornik.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (1)

HUMANOST BEZ PREPREKA: Mozzart i Invictus za Sigurnu kuću, Dečje selo, „Tate Novosađane“...