Feljton

Tekstovi

Olovkom na orla i zmiju

Sa pogledom na usamljena brda i crnogorski krš razvijao sklonosti za umetnost. "Imao sam prilike da vidim orla koji je nosio zmiju. Mislio sam: kako je mo?an orao, pošto je zmija za mene jedan drugi, zli pojam bila...", se?ao se veliki slikar svojih de?a?k

| 01. 07. 2007. u 00:00

Sam na svom putu

Privla?ili ga Sezan, El Greko, Goja, ali nikad nije potpao ni pod ?iji uticaj. Jednom prilikom je to objasnio: Moje neznanje sa?uvalo me od podražavanja bilo koga. Po dolasku u Pariz, prvo otišao u Luvr na "poklonjenje" remek-delima svetskih slikara .

| 02. 07. 2007. u 00:00

Od Pariza do Rima

Sa samo 20 godina u?estvovao na grupnoj izložbi u pariskom Salonu nezavisnih, a ubrzo zatim samostalno izlagao u Rimu, u ?uvenoj Umetni?koj ku?i italijanske prestonice

| 03. 07. 2007. u 00:00

Oslonac majci

Kao najstarije dete, Petar je bio oslonac majci i celoj porodici. Iako je teško živeo u Parizu, ?esto je svojim najmilijima slao pakete i nalazio na?ina da im pomogne. Koliko mu je slikarstvo pružalo smisao života, toliko su mu porodi?ne tuge zadavale ran

| 04. 07. 2007. u 00:00

Susret sa smrću

Odmah po okupaciji Nemci su Lubardu zarobili kod Topole i sproveli u logor Krems-Stalag. Zahvaljuju?i svojim drugovima izbegao streljanje. Dane u nema?kom zatvoru nastojao da prekrati slikaju?i i rade?i ilustracije za logoraški list "Naši dani".

| 05. 07. 2007. u 00:00

Brazil mu se poklonio

Samostalnom antologijskom izložbom u beogradskoj galeriji ULUS 1951. presudno uticao na tokove posleratne umetnosti, a na Bijenalu u Sao Paulu postigao uspeh kakav nijedan naš umetnik pre njega nije doživeo. Henri Mur ocenio da Bijenale u Brazilu nije poka

| 06. 07. 2007. u 00:00

Dete sa sedom kosom

U toku dve godine uspeo da se razvede i ponovo ven?a sa suprugom Verom, koja je imala neobjašnjiv uticaj na velikog slikara. Svoju slikarsku ostavštinu, godinu dana pred smrt, Lubarda poklonio Beogradu - na ?uvanje i izlaganje

| 07. 07. 2007. u 00:00