OD OBEĆANIH NAGRADA OSTAO SAMO TIGANJ: Još jedna problematična promotivna akcija koju je organizovala kompanija "Koka-kola"

E. B. T.

08. 04. 2021. u 11:14

MNOGI potrošači, koji su želeli da učestvuju u nagradnoj igri kompanije "Koka-Kola" pod nazivom "Kodove čuvaj, vrhunski kuvaj", ostali su uskraćeni za obećane poklone, jer aplikacija ne funkcioniše dobro.

ОД ОБЕЋАНИХ НАГРАДА ОСТАО САМО ТИГАЊ: Још једна проблематична промотивна акција коју је организовала компанија Кока-кола

Arhiva

U Ministarstvu trgovine kažu da je u pitanju nepoštena poslovna praksa. Udruženje potrošača objašnjava da nema mehanizma da se učesnici, koji su oštećeni, obeštete. Iz "Koka-Kole" poručuju da su sve teškoće rešili u najkraćem roku i da im je žao zbog neprijatnosti koje su pojedni igrači imali.

Niko od potrošača nije se obratio na pravu adresu i podneo prijavu tržišnoj inspekciji, ali svoje nezadovoljstvo su podelili na društvenim mrežama. Učesnici se žale na sve, od nemogućnosti poručivanja nagrada do skidanja bodova sa profila. Smatraju da su prevareni, jer su kupovali flaše i limenke i sakupljali kodove ispod zatvarača, a na kraju su ostali i bez njih i bez poklona. Zbog tehničkih problema nisu uspevali ni da se prijave u najavljenim terminima kada su dostupni vredniji pokloni. Igra traje do 15. aprila, a sada su od nagrada ostali samo tiganji, pa su mnogi razočarani, jer imaju dosta sakupljenih poena. Prema pravilima, igrači treba da se prijave na internet-stranicu kompanije "Koka-Kola" i da unesu kodove koji se pretvaraju u bodove određene vrednosti, i na osnovu toga dobijaju poklone.

Iz Sektora za zaštitu potrošača Ministarstva trgovine poručuju da ako su učesnici zbog lošeg rada aplikacije, namenjene za ostvarivanje prodajnog podsticaja, ostali i bez obećanih bodova i nagrada, to predstavlja nepoštenu poslovnu praksu koja je zabranjena Zakonom o zaštiti potrošača.

- Ukoliko se raspiše nagradno takmičenje ili promotivna igra, a nakon toga se ne podeli obećana nagrada ili odgovarajuća zamena za nju, to se smatra nepoštenom poslovnom praksom trgovca u vidu obmanjujuće poslovne prakse - ističu u Ministarstvu.

U Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije ukazuju da ne postoji način da se obeštete učesnici koji su oštećeni.

- Ukoliko vas trgovac stimuliše i navodi da kupujete proizvod da biste učestvovali u nagradnoj igri i osvojili pokon, a ne daje ono što je obećao, to spada u nepoštenu poslovnu praksu - ističe Nikica Jovanović iz NOPS-a. - Potrošači u ovom slučaju ne mogu da budu obeštećeni, mogu da podnesu prijavu tržišnoj inspekciji, koja, ukoliko ima kršenja zakona, pokreće prekršajni postupak i kompanija se novčano kažnjava.

Ona dodaje i da Ministarstvo trgovine ima mehanizam da inicira tzv. kolektivnu zaštitu. Ukoliko bi se u tom postupku utvrdilo da ima kršenja prava potrošača, onda bi kompanija "Koka-Kola" bila opomenuta, a izuzetno i kažnjena. Ali, kako ističe, učesnici ni u ovom slučaju ne mogu da budu obeštećeni.

Propusti koji prate promotivno takmičenje kompanije "Koka-Kola", samo su još jedan u nizu primera problematičnog organizovanja nagradnih igara, a o mnogima je "Potrošačka korpa" već pisala. Neki potrošači su oštećeni, sankcije izostaju, a ostaje nejasno da li do problema dolazi slučajno, zbog objektivnih razloga, ili namerno, jer to trgovcu donosi korist. Jovanovićeva ističe da takve pojave mogu da se spreče jedino kontinuiranim i efikasnim nadzorom i kontrolom nadležnih organa.

"KOKA-KOLA": PROBLEMI SA SAJTOM

U KOMPANIJI "Koka-Kola" kažu da su u promotivnoj igri, nažalost, imali tehničkih problema na samom sajtu.

- Sve pomenute teškoće rešili smo u najkraćem mogućem roku - navode iz te kompanije. - Žao nam je zbog neprijatnosti koju su pojedini potrošači imali. Sigurni smo da će celokupni nagradni fond, koji obuhvata 174.000 regularnih i 140 specijalnih nagrada, biti podeljen do isteka same promocije. Od regularnih nagrada u ponudi je ostao samo tiganj, a očekujemo da će u narednih nekoliko sati i on biti preuzet, pa nam do isteka promocije, a u skladu sa pravilima koja su jasno istaknuta na sajtu, ostaju u ponudi samo specijalne nagrade. U narednom periodu ćemo se truditi da unapređujemo svoje digitalne platforme, kako bi iskustvo naših potrošača bilo što lagodnije.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (0)

ODRŽIVA ARHITEKTURA: Važnost energetske efikasnosti