I POKLONI SE NARUČUJU IZ FOTELJE: Istraživanja pokazuju da će pandemija promeniti praznične navike potrošača širom sveta

S. B.

08. 12. 2020. u 13:16

TRGOVCI koji pametno iskoriste novonastale okolnosti imaju još priliku da donekle spasu prazničnu sezonu, uvereni su stručnjaci "Dilojta", koji 35 godina prati kupovinu u ovom periodu.

И ПОКЛОНИ СЕ НАРУЧУЈУ ИЗ ФОТЕЉЕ: Истраживања показују да ће пандемија променити празничне навике потрошача широм света

FOTO: Depositphotos

Zbog zabrinutosti i straha od pandemije, kupci planiraju oprezniju potrošnju za praznike, pa će u proseku potrošiti sedam odsto manje nego lane. Skoro 51 odsto kupaca se ne oseća prijatno u prodavnicama, pa će 64 odsto prazničnog budžeta verovatno potrošiti putem interneta.

Znatno je porasla popularnost beskontaktne kupovine, pa 73 odsto potrošača planira dostavu pošiljaka putem tradicionalnih kurirskih službi i očekuje se da će se preuzimanje paketa ispred kuće udvostručiti u odnosu na prošlu godinu.

- S obzirom na finansijsku neizvesnost, 38 odsto potrošača izjavilo je da planira da smanji prazničnu potrošnju, što je poslednji put zabeleženo u periodu Velike recesije, između 2007. i 2009. godine - pokazuje anketa. - Potrošači smanjuju broj putovanja i odmora, pa velika većina planira da praznike provede kod kuće sa svojim bližnjima i svoju potrošnju usmeravaju na predmete koji nisu pokloni, kao što su ukrasi za kuću, praznične dekoracije i odeća.

ŠOPING CENTRI

VIŠE od dve trećine, 69 odsto ispitanika, navelo je da im je draže da kupuju u prodavnici koja im je bliža mestu stanovanja nego u velikim trgovačkim centrima. I pored toga, zbog pandemije, više od polovine budžeta za prazničnu kupovinu potrošiće na onlajn narudžbine.

Od potrošača koji su se uglavnom odlučili na kupovinu putem interneta, skoro dve trećine se za tu vrstu kupovine odlučilo kako bi izbegli gužve, a 64 odsto njih je reklo i da im je praktičnije da kupuju iz svog doma, kao i da žele da iskoriste mogućnost besplatne poštarine ili dostave. Rezultati ankete pokazuju da će poklon-vaučeri i odeća biti najčešći pokloni ove sezone. Više od 30 odsto praznične potrošnje odnosiće se na predmete koji nisu pokloni.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (0)

ALTA BANKA PROSLAVILA SLAVU SVETOG ARHANGELA MIHAILA: Tradicija u cilju očivanja vrednosti