ŠEŠELJ UPOZORAVA: Sadašnja američka vlast želi veliki rat, ali da ginu Evropljani
17. 11. 2024. u 22:15
17. 11. 2024. u 22:15
17. 11. 2024. u 17:11
17. 11. 2024. u 16:22
17. 11. 2024. u 15:45
17. 11. 2024. u 15:42
17. 11. 2024. u 21:40
17. 11. 2024. u 19:38
17. 11. 2024. u 22:47
17. 11. 2024. u 21:00
mr Predrag M Vuletić
28.04.2022. 22:15
Данас је ударна вест да је Србија потписала уговор о изградњи фабрике елелтричних аузомобила у Крагујевцу.А њих покрећу акумулаторске батерије. У августу 2002. је Застава у сарадњи београдским Електротехничким факултетом, Севером из Суботице и Крушиком из Ваљева представила први домаћи електрични аутомобил. Имао је асинхрони мотор, изум Николе Тесле. Ауто је имао само 2 места за путнике, јер је позади инсталиран акумулатор од 140 V и 60 Ah. Ауто је првенствено дизајниран за градску вожњу, а са једним пуњењем могао је прећи од 60 до 80 километара. Пуњење је трајало око 5 сати до максималног капацитета, а највећа брзина је била 90 km/h, док је идеална била око 60. Био сам члан тима који је водио др Миловановић из Инстизита за аузомобиле из КГ а електронику урадио проф.др. Слободан Вукосавић са ЕТФ-а.Са једним пуњењем је прешао пут од БГ до КГ Изложен је био и на међународном сајму технике у БГ.А онда су се појавиле Ћуте...