DRŽAVNI vrh i predstavnici kompanije "Stelantis" trebalo bi 28. aprila da predstave petogodišnji plan za kragujevačku fabriku "Fijat" i da najave proizvodnju novog električnog modela automobila. Ovo u razgovoru za "Novosti" kaže Zoran Miljković, zamenik predsednika Samostalnog sindikata "Fijat plastik" Kragujevac, ističući da su to nezvanične informacije. Slična saznanja, koja je potvrdilo nekoliko anoniminih izvora, prenosi i portal "Infokg". S druge strane, Saša Đorđević, predsednik Samostalnog sindikata "Fijat krajsler automobili", ističe da bi on voleo da je tako, ali da zasada nema nikakvih zvaničnih nagoveštaja.
Данас је ударна вест да је Србија потписала уговор о изградњи фабрике елелтричних аузомобила у Крагујевцу.А њих покрећу акумулаторске батерије. У августу 2002. је Застава у сарадњи београдским Електротехничким факултетом, Севером из Суботице и Крушиком из Ваљева представила први домаћи електрични аутомобил. Имао је асинхрони мотор, изум Николе Тесле. Ауто је имао само 2 места за путнике, јер је позади инсталиран акумулатор од 140 V и 60 Ah. Ауто је првенствено дизајниран за градску вожњу, а са једним пуњењем могао је прећи од 60 до 80 километара. Пуњење је трајало око 5 сати до максималног капацитета, а највећа брзина је била 90 km/h, док је идеална била око 60. Био сам члан тима који је водио др Миловановић из Инстизита за аузомобиле из КГ а електронику урадио проф.др. Слободан Вукосавић са ЕТФ-а.Са једним пуњењем је прешао пут од БГ до КГ Изложен је био и на међународном сајму технике у БГ.А онда су се појавиле Ћуте...
Komentari (1)