OVI LJUDI SU NAPRAVILI NAJDUŽU GONDOLU NA SVETU! Jedinstven poduhvat domaćih neimara na Zlatiboru zadivio celu planetu

J. Su. - S. B.

26. 02. 2021. u 10:38

VEST da je na jednoj planini u Srbiji puštena u rad gondola duga devet kilometara obišla je celu planetu, ali je malo poznato da su za ovaj izuzetan građevinski poduhvat i turističku atrakciju Zlatibora zaslužne ruke domaćih neimara.

ОВИ ЉУДИ СУ НАПРАВИЛИ НАЈДУЖУ ГОНДОЛУ НА СВЕТУ! Јединствен подухват домаћих неимара на Златибору задивио целу планету

Arhiva

Zajedničkim naporom šest srpskih preduzeća, u partnerstvu sa francuskom kompanijom POMA, ostvaren je dugogodišnji san domaćina zlatiborskog kraja, da goste žičarom prevoze lepotama planinskih pejzaža Zlatibora.

Velikim naporima kompanija "Jedinstvo" iz Užica, "Elkoms", "Hidromontaža" i "Deling" iz Beograda, "Šidprojekta" i kraljevačke "Amige", zlatno čudo srpske lepotice smenilo je sa trona prethodnog svetskog prvaka, gondolu Tjanmenšan u Kini. Dužinu kineske žičare domaće firme su pretekle za gotovo dva kilometra.

- Nije bilo lako, ali zahvaljujući izuzetno dobroj saradnji i velikom trudu, konzorcijum je prevazišao sve izazove i izneo veliki teret u realizaciji ovog projekta - priča Mića Mićić, direktor "Jedinstva" iz Užica. Timski rad, kaže, biće dobra preporuka za nove poslove na sličnim projektima u zemlji i svetu.

O puštanju u rad gondole izvestili su poznati svetski mediji. "Vikipedija" je na svoju stranicu među glavne atrakcije Zlatibora unela i referencu da je reč o najdužoj panoramskoj gondoli na planeti.

Arhiva

- Prethodno iskustvo u realizaciji desetina projekata u Srbiji i okruženju, kao i izgradnja gondole Brzeće - Mali Karaman, doprinelo je da budemo prepoznati kao iskusni partneri i na ovom projektu - navodi Slobodan Tošović, direktor kompanije "Elkoms" zadužene za projektno-tehničku dokumentaciju, studiju opravdanosti, izgradnju dalekovoda i trafostanica...

VOŽNjA 25 MINUTA

"Gold gondola Zlatibor" vodi do 1.496 metara nadmorske visine na vrhu Tornika. Vožnja od početne stanice u centru do krajnje stanice na Torniku, traje 25 minuta u jednom pravcu. Gondola može da preveze 600 putnika po satu u 55 kabina, dok je najveći kapacitet 90 kabina i 1.000 turista. Maksimalna brzina vožnje je šest metara u sekundi. Investicija je vredna 13,5 miliona evra.

Izgradnja međustanice, pogonskog sistema i garaže za 90 kabina, raščišćavanje terena duž trase i postavljanje 36 stubova na veoma nepristupačnom terenu, bili su neki od izazova za naše stručnjake.

- Za "Amigu" je ovo potvrda da može da se izbori sa najznačajnijim projektima zahvaljujući kadrovskoj i tehničkoj opremljenosti, licencama, sertifikatima, referencama iz ove ali i iz drugih oblasti - kaže njen direktor Miroslav Tlačinac.

Prethodno su radili na izgradnji žičara Duboke 1 i 2 na Kopaoniku, prve šestosedne žičare u Srbiji na Torniku, zatim, u Novoj Varoši i Divčibarama, Staroj planini, Crnoj Gori kod Bijelog Polja i Kolašina...

Nakon izgradnje najduže žičare na svetu, u planu je nastavak projekta i gradnja još jednog kraka, od međustanice na Ribničkom jezeru do vrha Čigote. Po završetku tog projekta gondolom će do 1.422 metra "ploviti" domaći i strani gosti, na ponos cele Srbije.

Arhiva

 

NOVA ŽIČARA NA KOPAONIKU

SREDINOM meseca na Kopaoniku je svečano puštena u rad i gondola Brzeće - Mali Karaman, koja će u velikoj meri rasteretiti saobraćaj na Kopaoniku i doprineti razvoju potkopaoničkih opština. Trasa nove kabinske žičare duga je skoro četiri kilometra.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

TOTALNO NEVEROVATNO: Otkrivena evidencija! Evo kako je Nikola Jokić trenirao kao klinac