LETELICA "OSA" TREćA NA SVETU: Velik uspeh naših studenata među jakom konkurencijom

Branka Borisavljević

30. 10. 2020. u 12:08

NAŠI akademci u konkurenciji od 60 timova uspeli da se plasiraju na završno tkamičenje u Hamburgu, gde su osvojili treće mesto.

ЛЕТЕЛИЦА ОСА ТРЕћА НА СВЕТУ: Велик успех наших студената међу јаком конкуренцијом

Foto: Mašinski fakultet

MLAD TIM

Tim "Beoavia" je osnovan u aprilu 2018. godine na inicijativu grupe studenata sa Katedre za vazduhoplovstvo Mašinskog fakulteta u Beogradu.

Budući inženjeri bave se dizajniranjem, projektovanjem i proizvodnjom bespilotnih letelica, i jedini su predstavnici iz Srbije i Univerziteta u Beogradu na prestižnim međunarodnim studentskim takmičenjima u oblasti vazduhoplovstva.

Letelica "Osa", koju je projektovao "Beoavia" studentski tim Mašinskog fakulteta - Katedre za vazduhoplovsto, osvojila je treće mesto na zaršnom međunarodnom takmičenju "Nju flajing kompetišn 2020" koje je, pod pokroviteljstvom Erbasa održano u Hamburgu.

Naši vazduhoplovci su najpre prošli strogu selekciju i od 60 prijavljenih ekipa plasirali se na završno takmičenje sa sedam timovima iz Nemačke, Finske, Meksika i Kine.

Zbog pandemije Kovid 19, takmičenje je, po prvi put, održano onlajn. Timovi nisu putovali u Hamburg, već su svoje projekte putem video strima predstavili sa sportskih aerodroma na teritoriji država iz kojih dolaze. Naši studenti su poleteli sa aerodroma Ravan, nedaleko od Čačka.

Foto: Mašinski fakultet

 

- Na takmičenju letelica je morala da ispuni niz zahtevnih manevara - kaže David Cvetković, jedan od članova tima.

- Zadatak je bio da ponese teret određene mase i dimenzija, pritom da poleti vertikalno do visine od 10 metara, a zatim da nastavi horizontalan let kao avion klasične konfiguracije. Tokom leta bio je obavezan i lupnig, što je veliko opterećenje za avion. Na kraju zadataka, avion je morao vertikalno da sleti na mesto odakle je poletela, u čemu je naš tim i uspeo - dodaje on.

Letelica "OSA" je projektovana da koristi prednosti vertikalnog poletanja i sletanja, a zatim da pređe u horizontalni let. Razvoj aviona sa ovim karakteristikama je trend u svetskoj aviondustriji.

Foto: Mašinski fakultet

 

Njihova prednost je u tome što im za poletanje nisu velike poletno-sletne staze, u letu koriste sve prednosti letelica s klasičnom konfigruacijom, a prvenstveno se misli na brzinu leta, dolet i efikasnost letelice.

Pored inženjerskih izazova, ovo takmičenje je pred naše mlade stručnjake stavilo još jedan bitan izazov - pitanje finansija, bez kojeg ne bi mogli da realizuju projekat OSA. Pandemija Kovid 19 je dodatno otežala rešavanje ovog izazova, ali zahvaljujući podršci Dragana Pavlovića, naši mladi inženjeri uspeli su da prikupe potrebna sredstva i izrade letelicu.

Uspeh "Beoavie" došao je u nedelji kada Mašinski faklultet slavi 72 godine od osnivanja.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (2)

ROZE OKTOBAR, ŠTITNA ŽLEZDA, TRBUŠNA AORTA: Besplatno pregledano više od 5.000 građana