POGLEDAJTE SVOJU VOZAČKU DOZVOLU: Ovu sliku sigurno niste primetili, a reč je o najvažnijem artefaktu Srbije

Јелена Ј. Баљак
Jelena J. Baljak

16. 11. 2022. u 11:30

BIOMETRIJSKE vozačke dozvole u Srbiji koriste se više od deset godina, ali je za sve to vreme retko ko primetio da se na njima, kao vodeni žig, nalazi jedna figura.

ПОГЛЕДАЈТЕ СВОЈУ ВОЗАЧКУ ДОЗВОЛУ: Ову слику сигурно нисте приметили, а реч је о најважнијем артефакту Србије

Foto: J.J.Baljak

Reč je o najznačajnijem artefaktu u Srbiji – Dupljajskim kolicima, koja su stara oko 3.500 godina, a pronađena su početkom 20. veka u južnobanatskom selu Dupljaja, po kom su i dobila ime.

Ova praistorijska figura od terakote prikazuje muškog idola u trokolicama, koja vuku tri patke.

Opštinska uprava Kostolac

 

Svoje mesto na ovako važnom ličnom dokumentu našla je zbog činjenice da su joj točkovi savršeno urađeni, što nije slučaj sa ostalim figurama iz tog perioda.

To je razlog i zašto srpski motociklisti Dupljajska kolica smatraju svojim zaštitnikom.

Originalna figura Dupljajskih kolica nalazi se u Narodnom muzeju u Beogradu, dok je njenu vernu repliku predsednik Srbije Aleksandar Vučić pre nekoliko godina poklonio Vladimiru Putinu prilikom posete Moskvi, te se ona sada čuva u Kremlju.

Foto: J.J.Baljak

Dupljajska kolica na ulazu u selo Dupljaja

Replika Dupljajskih kolica, koja je urađena u razmeri jedan prema deset, od pre godinu dana krasi i ulaz u selo Dupljaja, u opštini Bela Crkva, kako bi svim putnicima skrenula pažnju da je baš u tom mestu pronađen ovaj simbol naše države.

Taj eksponat se, međutim, od originala razlikuje po jednom važnom detalju. Autor skulpture Jovan Živković iz Pirota je poklopac, kog nema u originalnoj verziji, postavio iznad glave idola, vođen naučnim pretpostavkama da je on isprva baš tu i stajao.

BONUS - NAJAKTUELNIJI VIDEO SNIMCI

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (1)

Cedevita podržava klinCE kreativCE: deca iz SOS Dečijeg sela Srbija osvojili su javnost umetničkim delima u sklopu kampanje Budi TU. Budi CE