ПУТНИЦИ НА ЛЕТОВАЊЕ ПУТУЈУ "НА СРЕЋУ": Поједине компаније у РС шаљу старе возаче и неисправна возила на далеке дестинације

Н. ЛАЗУКИЋ

02. 08. 2023. у 18:07

У ЈЕКУ летње сезоне многи једва чекају да "улове" повољан аранжман и оду на море, међутим, постоји и друга страна медаље.

ПУТНИЦИ НА ЛЕТОВАЊЕ ПУТУЈУ НА СРЕЋУ: Поједине компаније у РС шаљу старе возаче и неисправна возила на далеке дестинације

Фото: Уступљена фото

Иако широм Српске компаније нуде разне опције летовања за свачији џеп, највећи проблеми превозника у овом периоду су недостатак возача и неисправна возила на путевима.

Тај проблем се компензује тако што се повлаче пензионисани возачи којима је психофизичка способност смањена и који не могу у потпуности поднети све напоре пута лети, а многе компаније у недостатку нових шаљу старе аутобусе на пут чиме директно угрожавају животе грађана.

- Код нас и у земљама региона у задњих годину дана је око 6.000 возача отишло, што је упозоравајућа бројка на коју не можемо утицати - истакао је Никола Грбић из Удружења превозника за унутрашњи и међународни транспорт Српске.

Када је у питању техничка исправност возила и сигурност путника у саобраћају ту такође постоји проблем. Често се на техничком прегледу пропуштају и возила која не задовољавају основне критеријуме.

- Технички услови и технички прегледи су лоши и у односу на Европу је огромна разлика у пословању. Нажалост, присутна је и корупција, што доводи до тога да се путује "на срећу" и да имамо много потенцијалних "убица" на путу - испричао је Грбић за "Новости".

Прискоче им у помоћ, а неки не

ОДРЕЂЕНИ кварови на аутобусима уобичајени су у летњем периоду и због дугих вожњи. Лејла Хаџовић, власница једне фирме за превоз каже да се труде да одржавају исправност возила, али дешавају се кварови да пукне или експлодира гума.

Увек се, каже, труде да га отклоне, да пошаљу мајсторе или заменски превоз. Неки превозници су спремни да прискоче у помоћ, а неки не, искуства су различита.

На даље дестинације ка мору или региону иду аутобуси нешто млађих годишта, док су они за унутрашње линије у лошијем стању.

- Најчешћи проблеме стварају кочнице и пнеуматици који нису у добром стању. Превозници су према закону дужни да обављају дневне контроле техничке исправности, као и периодичне. Сигурност у превозу, али и сигурност путника регулишу законски прописи - рекао је Миленко Јаћимовић, председник Удружења за унапређење и безбедност саобраћаја Бањалуке.

У сваком случају превозници су обавезни да приликом добијања лиценци надлежних Министарстава имају уговоре или пословне сарадње са другим превозницима који у критичним случајевима могу послати заменске аутобусе или решити проблем квара.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Коментари (1)

ЗВЕЗДА СЕ ПОХВАЛИЛА: Ових пет странаца иду с Маракане - весели