ПЕНЗИОНЕРИ ЗА ВОЛАНОМ! Превозници Републике Српске и даље на мукама због хроничног недостатка радне снаге

С. МИШЉЕНОВИЋ

07. 07. 2022. у 06:23

ПРЕВОЗНИЦИ из Републике Српске имају велике проблеме са проналажењем возача.

ПЕНЗИОНЕРИ ЗА ВОЛАНОМ! Превозници Републике Српске и даље на мукама због хроничног недостатка радне снаге

Недостају камионџије, Фото Д. Поздеровић

Због одласка возача, пре свега у фирме из Словеније и Хрватске, али и из других земаља ЕУ, на тржишту рада у Српској је лакше пронаћи хирурга него возача камиона или аутобуса, кажу саговорници "Новости".

Главни разлог одласка су плате, причају возачи из Бањалуке који већ неколико година возе камионе за словеначке фирме.

- У Бањалуци смо имали плату око 1.200 марака док у Словенији зарађујемо око 2.200 евра и више. На путу смо око 25-26 дана. Након тога паркирамо камионе, имамо неколико дана одмора и опет настављамо. Фирме у којима радимо проналазе послове и супругама ако је неко ожењен. Тако да се долазак у Словенију и те како финансијски исплати. Најбоље пролазе момци који нису ожењени, јер они након завршеног месечног рада одлазе неколико дана у Српску, обиђу фамилију и иду опет назад за Словенију. Тако немају трошкове плаћања стана - кажу наши саговорници.

Они истичу и да је велика предност рада за фирме из Европске уније што нема вишесатних чекања на границама, већ се само пролази од земље до земље. А управо су чекања на границама земаља бивше Југославије велики проблем кад се вози за фирме из РС и БиХ, јер се на границама проводе читави дани.

Никола Грбић, председник Удружења превозника за транспорт РС каже да је протеклих неколико година из Српске отишло око 5.000 возача и да су превозници у великом проблему, где поред високе цене горива сад немају ни радну снагу.

- Нажалост, из дана у дан је све мање превозника у Српској, а само у последње три године из БиХ и РС је отишло више од 1.300 превозничких фирми које су се регистровале у Словенији или Хрватској да би радиле у земљама ЕУ - каже Грбић.

Истиче да новац јесте пресудан јер возачи у Српској могу максимално да зараде до 1.600 КМ, а док су плате у земљама ЕУ дупло па и троструко веће.

- Због недостатка возача, наши превозници су приморани да враћају људе из пензије, тако да је данас за воланима камиона и аутобуса у Српској 70 одсто пензионера - додаје Грбић.

Никола Грбић, Фото Д. Поздеровић

Миленко Јаћимовић, председник Удружења за унапређење саобраћаја Бањалука каже да је пре короне била општа навала на полагање возачких испита за камионе и аутобусе. Након короне је то мало спласнуло.

- Чак 99 кандидата је као разлог полагања возачких испита за камион или аутобус наводило да су већ пронашли посао у Словенији или некој другој земљи ЕУ - појашњава Јаћимовић.

Према његовим речима, одлазак возача пре свега млађе генерације довео је до тога да за воланом аутобуса и камиона у РС буду људи враћени из пензије.

- Они добијају лекарско уверење на три године, али опет треба бити реалан и рећи да је значајно смањен њихов потенцијал, што опет наравно може да утиче и на безбедност у саобраћају. Овај проблем ће бити све израженији у будућности јер дефинитивно ЕУ има мањак возача и потребни су им људи - каже Јаћимовић.

Фото Pixabay

МАСОВНИ ОДЛАЗАК РАДНИКА

РАДНИЦИ масовно напуштају БиХ, а томе иде и у прилог и податак да је у Словенији издато више од 16.000 радних дозвола за раднике из БиХ само за 10 месеци прошле године, саопштила је Агенција за рад и запошљавање БиХ.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ШТА ЈЕ АТАЦМС КОЈИМ ЋЕ УКРАЈИНА УДАРИТИ НА РУСИЈУ? Америчка ракета има домет 300 км, користи се за гађање ових циљева

ШТА ЈЕ АТАЦМС КОЈИМ ЋЕ УКРАЈИНА УДАРИТИ НА РУСИЈУ? Америчка ракета има домет 300 км, користи се за гађање ових циљева

АДМИНИСТРАЦИЈА америчког председника Џозефа Бајдена укинула је данас ограничења која су досад Украјини блокирала употребу америчког оружја за нападе дубоко на руску територију.

17. 11. 2024. у 19:48

Коментари (0)

АФРИКА ПОСТАЛА НОВИ ЦЕНТАР ОДРЖИВЕ МОДЕ: Ево шта то заправо значи