ЗЛАТКО ИЗ ПАРАЋИНА ВОЗИО БИЦИКЛ 700 КИЛОМЕТАРА ДО ЈАСЕНОВЦА: Поклонио сам се мученицима

Зорана Рашић

02. 08. 2024. у 15:23

ИСТОРИЧАР из Параћина Златко Јовановић остварио је себи постављени циљ: на бициклу је од свог родног града прешао 700 километара до Јасеновца и поклонио се сенима жртава монструозног логора смрти.

Фото: Приватна архива

- Испунио сам своју давнашњу жељу и поклонио се Светим моштима мученика јасеновачких. До сада нисам знао колико је био велики комплекс некадашњег логора... Језиво... Одао сам пошту страдалима код монументалног споменика "Камени цвет", а све оно што сам у Јасеновцу и на путу до њега видео, памтићу целог живота - рекао нам је професор Јовановић који се јуче ујутро возом вратио у Параћин.

Саборна црква у Пакрацу

- Две ноћи преспавао сам у манастирском конаку за госте. Успео сам да обиђем цео логорски комплекс, најпре "Камени цвет", потом Музеј у који је улаз бесплатан. Посетио сам и место где су убијани Роми, такозвано ромско гробље, као и језиву "тополу смрти" на којој су усташе мучиле и вешале логораше, а која се налази прекопута Јасеновца, на другој обали реке Саве - каже Јовановић.

НАЈТЕЖЕ ДО СЛАВОНСКЕ ПОЖЕГЕ

НИСАМ одступио од руте коју сам осмислио пре пута, па сам из Републике Српске, после Бијељине, Брчког и Шамца, прешао Саву и ушао у Хрватску. Зауставио сам се накратко у Врпољу где је рођен вајар Иван Мештровић. До Ђакова сам возио Славонијом, преспавао и ујутру кренуо за Славонску Пожегу. То ми је био убедљиво најтежи део пута, око 80 километара са брда на брдо кружном стазом. Кад сам стигао у Пожегу, нисам могао да причам од умора. У том граду сам платио најскупље преноћиште, 35 евра, а сутрадан наставио у Пакрац - каже Златко Јовановић.

Претходно је, такође два дана, провео у Пакрацу, где је седиште Епархије пакрачко-славонске и где је срдачно дочекан од свештенства Саборног храма Свете Тројице.

У самом насељу Јасеновац, како каже, дочекало га је сестринство манастира са игуманијом Серафимом.

- Отац Александар био је одушевљен мојом мисијом, поготову што путујем бициклом. Уз благослов одсутног владике, срдачно сам дочекан и угошћен. Посетио сам Владичански дом, видео библиотеку са књигама чак из 15. века. Обишао сам Саборни храм посвећен Светој Тројици који се управо обнавља и параклис Благовештења Пресвете Богородице - капелу Владичанског дома. На литургији сам упознао Србе који живе у Пакрацу, а свештеник Игор водио ме је у село Кусоње код себе кући. Показао ми је два бунара у које су за време Другог светског рата бацали полуубијене Србе. Црква у том селу је тада запаљена и никада није обновљена - испричао нам је наш саговорник.

ОДМАХ РЕШИТЕ ТО Вучићу пришао мештанин Доње Трешњице, председник муњевито реаговао (ФОТО)

"ОДМАХ РЕШИТЕ ТО" Вучићу пришао мештанин Доње Трешњице, председник муњевито реаговао (ФОТО)

ПРЕДСЕДНИК Србије Александар Вучић борави у посети Подрињу где разговара са грађанима, учествује у разним догађајима и обилази више села, градова и општина.

06. 09. 2024. у 20:12

ДЕСЕТИНЕ РАКЕТА ПАЛО НА ХАРКОВ, БРОЈЕ СЕ ЖРТВЕ: Одговор на напад Украјине током ноћи - драматични снимци (ВИДЕО)

РУСИЈА је гађала данас Харков са најмање десет ракета типа Искандер и С-300/400, након великог, ноћног напада Украјине беспилотним летелицама на 15 руских региона, укључујући Москву, преносе украјински медији.