„СВИ ПРОТИВ СВИХ“: Зашто азијске земље ужурбано купују борбене авионе
АЗИЈСКО-пацифички регион биће најактивније тржиште за куповину борбених авиона у следећој деценији. Земље тог региона ужурбано купују авионе и модернизују своје војне снаге.
Процену о азијско-пацифичком региону као најактивнијем тржишту за борбене авионе изнео је угледни часопис „Aviation Week & Space Technology” на основу активности на Аеро-Индија ваздухопловној изложби, одржаној у Бангалору од 3. до 5. фебруара.
Према тој процени, азијско-пацифичке земље ће до 2030. купити 1.500 војних авиона, и то не рачунајући Кину. То је 37,5 одсто укупне светске производње у том периоду.
Сваки четврти међу тим авионима биће ловац, показује процена.
Како се наводи, Индија ће бити највећи купац, са 640 летелица. Следе две Кореје (по 120 летелица), Јапан и Вијетнам (по 100)...
Како процењује тај магазин, 2030. године, азијско-пацифички регион имаће 30,13 одсто свих светских борбених авиона. Друга је Северна Америка са 26 одсто, трећа Европа са 14,29 одсто.
„Тренутно је у азијско-пацифичком региону на делу акумулација оружја. То је једна од економски најдинамичнијих области на свету, фокус је на високој технологији, буџети неких земаља расту, али и трошкови одбране“, каже за „Спутњик“ Вадим Лукашевич, некадашњи дизајнер авиона у „Сухоју“, сада независни експерт за авијацију.
Како додаје, разлог за ужурбано наоружавање је Кина, где економска активност иде руку под руку са војним напретком.
„Кина заправо сама себе снабдева војном опремом. То забрињава друге земље у региону“, наводи Лукашевич.
Међутим, како објашњава, то није једини разлог за наоружавање у овом региону.
„Постоји много конфликата међу земљама региона. Између Индије и Кине, Пакистана и Индије. Ту је и замрзнути конфликт Северне и Јужне Кореје. И Јапан је забринут због војних активности Северне Кореје, чије ракете могу да дођу до њихове територије. Јапан и Кина имају територијалне спорове око појединих острва, као и Јапан и Јужна Кореја. Укратко, све земље у региону имају своје ривале, а све заједно виде Кину као ривала, иако активно тргују и сарађују са Пекингом. Кина, са друге стране, доминира регионом у већини области, па тако и у области безбедности“, каже Лукашевич.
Према његовом мишљењу, војна авијација је веома важна у јачању армија, јер јачање морнарице кроз изградњу ратнх бродова захтева много више времена, али и новца.
Лукашевич каже да ће земље тог региона бирати војне авионе на основу неколико критеријума, као што су однос цене и квалитета, али и услови плаћања и испоруке. Такође, мисли да ће се земље које имају блиске геополитичке везе са САД, одлучити за њихове борбене летелице.
Са друге стране, Руска Федерација је активни добављач авиона у земље тог региона. Главни руски партнери су Кина, Индија и Вијетнам. Обећавајућа тржишта за руске авионе су Малезија, Бангладеш и други, а један од главних извозних адута кад је азијско-пацифички регион у питању су чувени авиони „Сухој“.
rs.sputniknews.com
ОШТРА ПОРУКА СА ЗАПАДА: Зеленски је преварант и марионета, крвави вазал западних елита
ВЛАДИМИР Зеленски, који је постао вазал Запада, почео је као марионета украјинског олигарха Игора Коломојског, навео је ирски новинар Чеј Боуз.
24. 11. 2024. у 17:59
(МАПА) РУСИ НАПРЕДУЈУ У ТОРЕЦКУ: Огласио се Пушилин, жестоке борбе воде се за град (ВИДЕО)
ЈЕДИНИЦЕ руске војске напредују у Дзержинску (украјински назив за Торецк), јавио је на Телеграм каналу шеф ДНР Денис Пушилин.
24. 11. 2024. у 18:59
"И ЗЕМУНЦИ СУ ГА СЕ ПЛАШИЛИ": Како је Бели постао Звер - прича о Сретку Калинићу
"КАЛИНИЋ је био звер од човека. Заправо, звер је блага реч" - рекао је тада Багзи, након чега је Калинић којег су чланови клана до тада ословљавали са "Бели" добио надимак "Звер".
24. 11. 2024. у 11:09
Коментари (0)