КИНЕЗИ "ГАЗДЕ" СУПЕРБРЗИНА? Војни инжењери са истока усавршили слетање хиперзвучних дронова
КАКО пише "Хонгконг Саут Чајна морнинг пост", кинески војни инжењери су пронашли начин да безбедно спусте хиперзвучне беспилотне летелице на стандардне писте.
Новине се позивају на рецензирану студију објављену у војном часопису "Тактикал мисил технолоџи" од 1. септембра, која детаљно описује како је стручни тим експерта Даија Феија са Универзитета Пекинг радећи са ваздухопловним стручњацима Народноослободилачке војске усавршио технологију која стоји иза хиперсоничних слетања беспилотних летелица.
- Ако су извештаји тачни, ово би био огроман корак за кинеско ваздухопловство и ставио би земљу светлосним годинама испред САД - пишу медији.
Студија објављена у "Тактикал мисл" показује "шему слетања" за беспилотне летелице које путују брзином од пет маха (6.173.444 км на сат)
На тим супервеликим брзинама, на висини од 25 километара, рачунар би искључио мотор дрона 200 км пре слетања.
Софтвер назван "интерфејс за аутоматско слетање", сличан ономе који се налази на комерцијалним и војним авионима, вршио би микроприлагођавање путање авиона на основу мноштва променљивих, попут притиска ваздуха и надморске висине. Истраживачи су рекли да нови и побољшани софтвер пружа "могуће сценарије слетања" за овакве беспилотне летелице.
Истраживачи такође откривају да пре приземљења беспилотна летелица изводи "низ суптилних С окрета" како би успорила пре слетања. Гашење мотора више од стотину миља пре слетања додатно отежава слетање јер се хиперсонични мотори авиона теже поново покрећу.
Засад се не зна на које се хиперсоничне летелице односи ова мугућност. Новине подсећају да се први кинески хиперсонични дрон под називом wuzhen 8 појавио на војној паради у Пекингу пре две године. Није јасно да ли је Даијев тим успешно тестирао нови софтвер на терену.
Даље се анализира да ли би кинеске хиперсоничне беспилотне летелице могле пружити кишобран одбране око Јужнокинеског мора, Тајванског теснаца и других подручја против америчких стелт ловаца.
КОМЕРЦИЈАЛИЗАЦИЈА 2035.
Са комерцијалног аспекта, технологија би могла побољшати будућа слетања хиперсоничних авиона који поново постају актуелни након приземљења чувеног "конкорда". Кинески дневник наглашава да би ови брзи авиони могли би да развозе људе широм света за сат времена и да буду у комерцијалној употреби већ 2035. Закључује се како "нема сумње да брзо напредујућа Кина доводи у питање америчку ваздушну премоћ у 21. веку.
Препоручујемо
НАТО ПОЗИВА КИНУ: Придружите се споразуму о ограничењу ширења атомског оружја
07. 09. 2021. у 14:55
ИЗНЕНАДНА СМРТ: Немачки амбасадор у Кини преминуо после две недеље на дужности
06. 09. 2021. у 09:18
„КЕДРОВ ПУТ“: Шојгу предложио руску алтернативу Суецком каналу и Новом путу свиле
06. 09. 2021. у 09:43
АЛАРМАНТНО! "ПРИПРЕМИТЕ ЗАЛИХЕ ЗА 72 САТА": Европа пред катастрофом, a ове земље у опасности
У ИЗВЕШТАЈУ о цивилној и војној спремности Европе, који је објављен у среду, наводи се како би становници Европске уније требало да прикупе залихе неопходних потрепштина у случају избијања рата или неке друге велике опасности, пише "Њузвик".
04. 11. 2024. у 16:15
ПУТИНУ У ПОМОЋ СТИЖЕ НАЈЕЛИТНИЈА ВОЈСКА: Шта је "Олујни корпус", једна од најмоћнијих специјалних јединица на свету
СЕВЕРНОКОРЕЈСКА појачања долазе усред назнака да се Русија бори с попуњавањем својих снага.
30. 10. 2024. у 12:37
КРИЛИ ЉУБАВ: Бане Мојићевић ПРИЗНАО за везу са Миленом Ћеранић
ПЕВАЧ Бане Мојићевић изненадио признањем.
04. 11. 2024. у 13:02
Коментари (1)