"ВАНЗЕМАЉЦИ МОЖДА ВЕЋ УВЕЛИКО ИСПИТУЈУ ЗЕМЉУ": Званичници Пентагона о истраживачким сондама и "семенкама маслачка"

Танјуг

15. 03. 2023. у 10:54

ЗВАНИЧНИЦИ Пентагона саопштили су, у нацрту документа од прошле недеље, да ванземаљци можда посећују Сунчев систем и шаљу мање сонде ради испитивања, као што то НАСА ради када истражује планете.

ВАНЗЕМАЉЦИ МОЖДА ВЕЋ УВЕЛИКО ИСПИТУЈУ ЗЕМЉУ: Званичници Пентагона о истраживачким сондама и семенкама маслачка

Фото: Профимедиа/Илустрација

У нацрту истраживачког извештаја, који су написали Шон Киркпатрик, директор Пентагонове Канцеларије за решавање аномалија на свим доменима (ААРО) и Ејбрахам Лоуб, директор астономског одељења при универзтету Харвард, наводи се да би вештачки међузвездани објекат потенцијално могао да шаље бројне мале сонде током лета поред Земље.

- Та операција није много различита од мисија НАСА. Те такозване "семенке маслачка" могу бити одвојене од матичне летелице гравитационом силом Сунца или способношћу маневрисања - навели су експерти, пренео је "Њујорк пост".

ААРО је формиран у јулу 2022. године и одговоран је за праћење објеката на небу, под земљом и у свемиру, а потенцијално и објеката који се могу кретати од једне стварности ка другој.

Конгрес САД је 2005. године задужио НАСА да пронађе 90 одсто свих објеката у близини Земље који су већи од 140 метара, након чега су створени Пан-СТАРРС телескопи.

Октобра 2017. године, Пан-СТАРРС су открили необичан међузвездани објекат који је касније назван Оумуамуа, или на хавајском - скаут.

Објекат је био у облику цигаре, деловао је равно и ишао је од Сунца, а није показивао траг, што је неке научнике натерало да помисле да је вештачки. Три године касније откривен је још један објекат који није остављао "реп".

У извештају се такође каже да шест месеци пре него што је Оумуамуа најближе пришао Земљи, међузвездани метеор ширине око метар пао је на Земљу, а имао је сличан облик као Оумуамуа.

- Уз добар дизајн, тако мале сонде могу да дођу до Земље или неког соларног система ради истраживања, док матични брод пролази поред на раздаљини отприлике као Земља-Сунце, као што је то био случај са Оумуамуом. Астрономи не могу да открију мини сонде јер не рефлектују много сунчевог светла да би их телескопи приметили - додали су аутори.

БОНУС ВИДЕО: "ОСТАВЉАЈ СВЕ И ВРАЋАЈ СЕ!" - Прекинута свемирска шетња руског космонаута због проблема са оделом

СТИГЛИ РЕЗУЛТАТИ НАЈНОВИЈИХ АНКЕТА, ЕУФОРИЈУ ЗАМЕНИЛА ПАНИКА: Предност Харисове у односу на Трампа се истопила

ЏО Бајден је одустао од трке за реизбор пре нешто више од два месеца. Потпредседница Камала Харис успела је да реструктурира целу кампању за само неколико дана и зајахала је на таласу опште радости и наде која је настала услед тога што неко, ко није зашао у осму деценију живота, жели да уђе у Белу кућу.

11. 10. 2024. у 16:41

ВАРАЛА САМ ДУШКА!: Карлеуша признала - Нисам осећала ништа, чак ни олакшање

"ВАРАЛА САМ ДУШКА!": Карлеуша признала - "Нисам осећала ништа, чак ни олакшање"

ПЕВАЧИЦА Јелена Карлеуша недавно се развела се од фудбалера Душка Тошића, с којим има две ћерке Нику и Атину. Након 17 година потписали су папире за споразумни развод брака, а сада је ЈК све изненадила када је признала у ком моменту је преварила свог већ сада бившег супруга.

11. 10. 2024. у 12:40

Како изабрати квалитетан пробиотик?