ВОЉА ПРОФЕСОРА ВАЖНИЈА ОД ЗНАЊА? Мања оцена из првог полугодишта смањује закључну, иако у правилнику то не пише
ТРИ петице из историје у другом полугодишту из историје, нису биле довољне ученику једне београдске гимназије за најбољу оцену. Због тројке на полугодишту морао је још једном да потврди своје знање, али он то није желео па ће на одмор отићи са закљученом четворком.
Професори су, свакако, најбоље упућени у знање и залагање ученика током целе године, али када је у питању закључивање оцена подељени су на оне који желе да стимулишу ученике и оне који желе да их казне. Иако нико се спори да треба вредновати рад током целе године, свакако би требало на неки начин и стимулисати ученике који су се "пробудили". Јер, у супротном се код деца не виде поенту да се потруде и поправе оцену.
Иако је школска година завршена, у учионициа су свакоднево ђаци који желе да поправе оцене. У основним су то, углавном ученици старијих разреда највише из седмог, док у средњим има ђака свих година. Правилиник о оцењивању јасно дефинише да артиметичка средина, односно, збир оцена подељен са њиховим бројем, није пресудан приликом предлагања закључне оцене.
- Аритметичка средина значи да ученик не може добити мању оцену од те и служи да заштити ученике - каже Милан Крстић, директор ОШ "Павле Савић" у Београду. - Професори може предложити као закључну сваку оцену, која је уписана у електронски дневник. Рецимо, ако је неко имао 2,3 и 5, наставник може закључити и петицу, ако сматра да је ученик заслужио. У нашој школи је пракса да оцена треба да буде стимулативна и у корист ученика. Ако се неко драстично поправио у другом полугодишту, па зашто га не наградити. Ако ученик има три петице из неког предмета у другом полугодишту, по мени треба да то буде и закључна, без обзира што је имао тројку на полугодишту.
Мајка двоје основаца Марија Ј. каже да је потпуно збуњујуће како се закључују оцене, јер се чини да наставници имају различите моделе.
- Једни саберу све оцене од почетка године и поделе и та је закључна - каже она. - Такво правило увек је на штету детета, јер ако киксне у октобру и добије 2, и после има четворке и петице, та двојка му увек обара просек и не може да има закључено пет. А успут, ушла је већ у закључну са полугодишта. Други опет узимају закључну са полугодишта и оцене из другог полугодишта, што ми делује праведније, јер ако се дете поправи и боље учи треба га наградити и подржати већом оценом.
Директор Графичко-медијске школе Милош Букумира, сматра да оцена треба да буде стимулативна, али и награда за ученике који континуирано раде.
- Све зависи од случаја до случаја - наводи Букумира. - Трудимо се да оцене буде у интересу детета. Али, није фер да неко ко је имао добре резултате током целе године буде исто третиран као ученик који се, рецимо, опустио у првом полугодишту. Њему треба дати прилику да попорави оцену из градива које није најбоље савладао. Наставник треба да буде савезник ученику у савладављу гадива, а не неко ко га кажњава.
ДРАМА У ФРАНЦУСКОЈ: Масовна пуцњава, учествовало неколико стотина људи
У МАСОВНОЈ пуцњави повезаној с трговином дрогом у западној Француској, тешко је повређено петоро људи, међу којима и један тинејџер, рекао је министар унутрашњих послова Бруно Ретаиллеау, пише Гардијан.
01. 11. 2024. у 11:25
ПУТИНУ У ПОМОЋ СТИЖЕ НАЈЕЛИТНИЈА ВОЈСКА: Шта је "Олујни корпус", једна од најмоћнијих специјалних јединица на свету
СЕВЕРНОКОРЕЈСКА појачања долазе усред назнака да се Русија бори с попуњавањем својих снага.
30. 10. 2024. у 12:37
ХРВАТ УГЛЕДАО СРПСКУ ЗАСТАВУ НА ПОДУ: Одмах упалио камеру и урадио ово - због његовог потеза се усијале мреже (ВИДЕО)
ИВАН из Хрватске одушевио је читав регион када је једним малим гестом показао како је мало потребно а јако лепо, држати се оне чувене реченице "воли своје, поштуј туђе".
01. 11. 2024. у 10:24 >> 10:28
Коментари (5)