ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Дабогда била мајка!
ОД већ култног романа, "Дабогда те мајка родила" Ведране Рудан, Татјана Мандић Ригонат је сачинила драмски тест као поручен за Атеље 212, где се о тим и таквим истинама проговара сценским језиком.
Истине у овој представи су од најхерметичнијих, оних које се догађају унутар четири породична зида, било да су кривци мајке, или очеви. Да нема невиних, говори и ова представа, иако је кривица деци наметнута родитељским грехом.
Као увек, Ведрана Рудан погађа у центар мете, али, уместо литературе, радња о успешној кћери, која смешта мајку у луксузни дом, јер не жели сама да брине о њој, подразумева драмску, фрагментирану дијегезу, у којој се сазнаје о ћутању мајке и непочинству оца над јунакињом и њеном сестром.
Свака сваку кажњава у представи Татјане Мандић Ригонат. Њена је заслуга, као ауторке драматизације и редитељке, што ова тешка тема није показана једносмерно. Свака од жена на сцени, било да су кћери, или мајке, има своју кривицу, коју су, парадоксално је - изазвали мушкарци! Очеви, мужеви, синови, партнери... "Породицо, мрзим те!", узвикнуо је, вероватно због патологије у четири зида, Слободан Селенић. Мајка (истинита Светлана Бојковић) пати од тешких болова, којима оптерећује и своје, и туђе. Кћер (потресна Марта Береш) има душевни непребол, мржњу према родитељима, који су јој, она ћутањем и алкохолизмом, он сексуалним узнемиравањем, створили неизлечиву трауму. Жене, које се теше куповином прескупих анђела у ћеркиној галерији, Депресија (Дара Џокић), Глауком (Бранка Шелић), Жеља (Софија Јуричан) имају проблем са мужевима, незаситим и несолидним, у сваком смислу. Госпође, које су нека врста (црквеног) хора, на челу са Госпођом, сапатницом из Мајчиног дома, експресивном Љиљаном Стјепановић, наоко немају таквих проблема, али њихов статус и доб говоре за себе. Као антипод, Анђео (Мала), коју представља Јована Стојиљковић, све је што жени за утеху треба: саговорница, душебрижница, саветница, кћер... Отац (Феђа Стојановић), у улози је Нечастивог у овом духовном и позоришном мистерију, о греху и покајању. Његов смрадни огањ сажеже породицу и њихова емотивна, па и физичка смрт ослобођење су од сећања на његово ужасно дело.
Ћерка ће преживети катастрофу, смртно кажњена сазнањем да јој је мајка, вољена (како другачије, и када не изгледа тако!), умрла у стварним, не измишљеним, мукама, од рака.
И Мајка и Ћерка су, умећем Рудан и Мандић Ригонат "евримен", свако, коме се без сумње верује. Нема, нити ће бити, у публици икога ко није поново дете, са свим мукама одрастања, нарочито женски део... Уз дечију песму "Све на свету родила је мајка", немогуће је не регресирати и не сетити се свог и родитељкиног греха. Лековито.
Препоручујемо
У ИЗВОЂЕЊУ УМЕТНИКА НАРОДНОГ ПОЗОРИШТА: Концерт „Опера у вашем крају“
09. 09. 2020. у 14:02
ПРИЧА О СТРЕЉАНИМ ГЛУМЦИМА: Представа "У чије име" на летњој сцени нишке тврђаве (ФОТО)
07. 09. 2020. у 15:42
УКРАЈИНА У РАТ ПОСЛАЛА РОБОТЕ БЕЗ ИЈЕДНОГ ЧОВЕКА: Битка добила неочекивани исход (ВИДЕО)
БРИГАДА Украјинске националне гарде известила је о успешном нападу у коме су учествовали само роботи - од копнених робота наоружаних митраљезима до летелица борбених дронова. Ови роботи су напали руске положаје у Харковској области, на северу Украјине, и - победили.
27. 12. 2024. у 09:04
ДРАМА У КОМШИЛУКУ: Откривена непозната летелица, становници упозорени да потраже склоништа
РУМУНСКИ радарски системи открили су синоћ мали летећи објекат, за који се сумња да је дрон, који је ушао у национални ваздушни простор до шест километара у југоисточном округу Тулчеа, саопштило је министарство одбране Румуније.
27. 12. 2024. у 09:23
А ПОСЛЕДИЦЕ? Кина гради највећу хидроелектрану на свету - иселиће милионе људи, "кешираће" невероватне 35 милијарде долара
ПРОИЗВОДИЋЕ троструко више од 88.2 милијарде kWh, колики је пројектовани капацитет тренутно највеће хидроелектране на свету - "Три кланца" у централној Кини.
26. 12. 2024. у 14:37
Коментари (0)