ИСТИНА У ПРОЦЕПУ: Вечерас три представе из главног програма 58. Битефа
ТРИ представе 58. Битефа вечерас у истом термину, у Битеф театру , Београдском драмском позоришту и Циглани: "репризно" издање хрватског остварења This is my truth, tell me yours (загребачки Центар за драмску умјетност и Месно гледалишче Љубљана) које је синоћ већ "премијерно" изведено, фестивалска публика на Црвеном крсту гледаће словеначку "Пукотину", у режији Јана Крмеља., а представу "Палмасола - затворско село" (у режији Кристофа фрика) у Клубу љубитеља тешке индустрије.
"Ово је моја истина, реците ми своју", поручује ауторка Јасна Жмак у свом предавању - преформансу у коме, сама на сцени, говори о свом love - hate односу према према уметности (помињући и Констракту, Јана Фабра, Оливера Фрљића, ксанакс, спид, Исуса) и истражује нечине на коју уметност обликује и утиче на нашу стварност. Полази од личног искуства, када је пре десетак година као гледалац у публици на представи "МандићСтрој" због сценског пуцња добила тинитус и хиперакузију, у некој врсти стенд-ап наступа, повезује наизглед неспојиве теме - тинитуса и патријархата - кроз сопствена драматуршка и сексуална искуства , постављајући себи и публици питања о значаја и смисла уметничког стваралаштва у време дивљег капитализма.
"Пукотина" је настала по тексту британске ауторке, која се у овој представи потписује као Роуз Селави. Наиме, један од њених захтева је да се нигде не оглашава својим именом и стварним насловом, па и на тај начин даје кључ за читање овог текста који се бави судбином двоје климатских активиста који су 2021. пронађени мртви у свом стану, а о њиховој смрти није остао никакав траг на интернету... Редитељ Јан Крмељ, како се истиче у најави, вешто се поиграва са вишеструким значењима и слојевима текста, крећући се између стварности и фикције, личног и политичког. За ову режију, Крмељ је је недавно добио је престижну Борштникову награду.
Играју Ајда Смрекар, Диана Колонец, Јернеј Гашперин и Борис Керч.
Швајцарско - боливијска представа "Палмасола - затворско село" (у режији Кристофа Фрика) заснована је на истраживању једног од најозлогашенијих затвора на свету, такозваног "затворског села" Палмасола у Санта Крузу де ла Сијери.
Како се наводи, у њему казну служи око шест хиљада затвореника, од којих је тек четвртина званично осуђена. Куриозитет је да држава не обезбеђује ћелије већ робијаши морају сами да их изнајме или изграде, а понекад и да се изборе за затворски простор. Од метаријалног стања зависи и комфор, па затворски простор може бити пренатрпан камп,али и луксузна просторија са послугом (!) за богате људе и вође криминалних банди. Редитељ Кристоф Фрик успео је са својом трупом да добије одобрење и проведе одређено време у Палмасоли, разговарајући са затвореницима. Тако је настала прича о стратегијама њиховог преживаљавања, док ће публика током извођења бити у блиском контакту са извођачима - "без могућности дистанцирања и опуштања". Представа ће дан касније имати и репризно извођење у истом простору.
ПРВЕ ФОТОГРАФИЈЕ "ОРЕШНИКА": Украјински истражитељи испитују остатке руске ракете (ФОТО)
УКРАЈИНСКИ истражитељи почели су да испитују остатке Орешника, нове руске балистичке ракете средњег домета, која је недавно употребљена у нападу на Дњепар, и представља најмоћније оружје употребљено у рату до сада.
24. 11. 2024. у 15:26
БРИТАНЦИ ОБЈАВИЛИ ЗАСТРАШУЈУЋУ МАПУ: "Орешник" може да стигне до било ког европског града за мање од 20 минута (МАПА)
БРИТАНСКИ лист "Дејли мејл" оценио је да би балистичка ракета "орешник" могла да стигне до било ког европског града за мање од 20 минута.
23. 11. 2024. у 15:58
"И ЗЕМУНЦИ СУ ГА СЕ ПЛАШИЛИ": Како је Бели постао Звер - прича о Сретку Калинићу
"КАЛИНИЋ је био звер од човека. Заправо, звер је блага реч" - рекао је тада Багзи, након чега је Калинић којег су чланови клана до тада ословљавали са "Бели" добио надимак "Звер".
24. 11. 2024. у 11:09
Коментари (0)