ОМАЖ НАСЛЕЂУ ЗА БУДУЋНОСТ: Балет Народног позоришта на Београдском фестивалу игре

Марина Мирковић

27. 03. 2024. у 06:15

КАО једина домаћа продукција која се нашла на програму овогодишњег Београдског фестивала игре, вечерас од 20 часова изводи се триптих у продукцији Народног позоришта - три савремена балетска дела обједињена под насловом "INFINITAS".

ОМАЖ НАСЛЕЂУ ЗА БУДУЋНОСТ: Балет Народног позоришта на Београдском фестивалу игре

Народно позориште

Триптих премијерно изведен поводом јубилеја београдског Балета, потписују реномирани савремени кореографи Маша Kолар, Милош Исаиловић и Игор Kиров дајући ново виђење композиција Петра Kоњовића, Енрика Јосифа и Станојла Рајичића. Стварањем на музику композитора који су инспирисали чувене балетске уметнике Димитрија Парлића, Веру Kостић и Миру Сањину, аутори дају омаж наслеђу Балета Народног позоришта у Београду.

- Одлучила сам се за форму триптиха у жељи да с једне стране прикажем разноврсност савременог кореографског ствалаштва, а с друге стране да обновимо сећање набалетско наслеђе нашег позоришта и великане балетске и музичке уметности. Kао што и сам наслов сугерише, настављамо ланац и трајемо у времену, прошлом, садашњем и будућем -каже Ана Павловић, уметничка директорка Балета Народног позоришта у Београду.

Признање

СОЛИСТКИЊА ове представе Ивана Савић Јаћић награђена је признањем "Смиљана Мандукић" које додељује Удружење балетских уметника Србије за најбољу интерпретацију савременог играчког израза.

У години прославе стогодишњице постојања балетског ансамбла, представљају се садашње балетске снаге и даје допринос савременој уметности у Србији.Балетски триптих кроз рад три регионално етаблирана кореографа, започет на темељима балетске историје, доноси стилски и изражајно различите плесне креације креиране за балетски ансамбл Народног позоришта и показујебогатсво израза балета као уметности.

Македонски кореограф Игор Kиров у својој кореографији "Поема", на музику Станојла Рајичића и снимак извођења Београдске филхармоније, истражује концепт потраге за слободом душе која никад не престаје да сања. Жудња је главни покретач у кореографији српског кореографа Милоша Исаиловића, а музика балетског дела Енрика Јосифа "Птицо, не склапај своја крила" изведена је кроз три музичка медија који чине оригинални снимак Оркестра Народног позоришта из времена настанка овог балета, клавирско извођење Владимира Глигорића и музичке деонице којеје компоновала Ирена Поповић по мотивима знаменитог композитора. Приступ хрватске кореографкиње Маше Kолар базира се на српском националном музичком и плесном наслеђу на музику Петра Kоњовића, "Симфонијски триптихон" уз снимак извођења Београдске филхармоније.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ПРВИ СНИМЦИ УКРАЈИНСКОГ НАПАДА НА РИЛСК: Најмање шест мртвих и десетине повређених, горе аутомобили (ВИДЕО)

ПРВИ СНИМЦИ УКРАЈИНСКОГ НАПАДА НА РИЛСК: Најмање шест мртвих и десетине повређених, горе аутомобили (ВИДЕО)

ШЕСТ особа, међу којима и једно дете, убијено је у Рилску, у области Курск, као резултат ракетног удара украјинских оружаних снага, саопштио је вршилац дужности гувернера Курске области Александар Хинштајн.

20. 12. 2024. у 17:07

МАЈКА ЈОЈ СЕ ОДРЕКЛА ПРАВОСЛАВЉА, ТИТО ЈОЈ СЕ ДИВИО: Она је била најмоћнија жена Југославије (ФОТО/ВИДЕО)

МАЈКА ЈОЈ СЕ ОДРЕКЛА ПРАВОСЛАВЉА, ТИТО ЈОЈ СЕ ДИВИО: Она је била најмоћнија жена Југославије (ФОТО/ВИДЕО)

БИЛА је најмоћнија политичарка у великој Југославији у коју је маршал Јосип Броз Тито имао толико поверења да је до данас остала једина жена премијер једне комунистичке земље

21. 12. 2024. у 21:27

ИЗРАЕЛ ЈЕ ЗАТЕЧЕН: Делије урадиле нешто што је мало ко очекивао