ОТВАРАЊЕ ВРАТА ТАЈНИ: Изложба "Укрштање / Територија и сопство" Михаела Милуновића у Галерији легату Зорић- Чолаковић МСУБ
ИЗМЕЂУ снова и катастрофа, укратко би могла тематски да се сажме серија радова Михаела Милуновића, настала протеклих десет и више година, а којој припадају слике, цртежи, објекти и инсталације, са изложбе "Укрштање / Територија и сопство", у Галерији-легату Милице Зорић и Родољуба Чолаковића МСУ.
Интересовања овог уметника, који живи и ствара на релацији Париз - Београд, како истиче кустос изложбе Мирослав Карић, усмерена су ка истраживању историјских и савремених социополитичких, културних и идеолошких феномена.
- Милуновићево темељно проучавање друштвене и војне историје, митологије, религије, разноликог уметничког наслеђа, науке, сфера популарне и масовне културе, отворило му је простор трајних могућности у реинтерпретацијама визуелних, идејних, наративних садржаја, на којима гради и развија врло специфичан ликовни речник и ауторску поетику - наглашава Карић. - Већ од најранијих серија слика и цртежа, у фокусу уметниковог занимања јесте вишезначност симбола као средства сложене комуникације између појединца, колектива и света који их окружује, као начин којим се конструишу сазнања и идентитети, изражавају идеологије и карактеристике културе одређене средине, успостављају психолошке везе са дубљим слојевима стварности.
Жанровски, Милуновић инспирацију црпи из научнофантастичне литературе и филма, палп магазина, стрипа између два светска рата, ретрофутуристичких илустрација, поратних западних идеолошко-пропагандних постера као и метафизичког сликарства и магијског реализма, примећује кустос МСУ:
- Призори у којима се одвијају парадни маршеви и војно-политичке процесије, изводе древни ритуали и обреди, врше закулисне радње и експерименти, отварају врата тајних кабинета, командних штабова и лабораторија, протежу пејзажи наткриљени симболима цивилизацијског прогреса и технолошког напретка, али и механизама доминације и експлоатације, уводе посматрача у својеврстан виртуелни простор колективних историјских искустава - сматра Карић.
Утопијске и кошмарне визије
КАО једну од карактеристика Милуновићевих радова, Карић истиче његова "критичка засецања у друштвену реалност савременог глобалног света озраченог капиталом, који не оставља готово никакву перспективу у погледу хумане будућности". И примећује да су у његовом раду пристуне турбулентне епохе, друштвени успони и падови, херојска времена и умртвљени симболи, усахле идеологије, научна достигнућа, утопијске и кошмарне визије...
Држављанин Француске и Србије, Милуновић је рођен 1967. у Београду, а након што је дипломирао у класи Моме Антоновића и онда и магистрирао на ФЛУ, сликарство је специјализовао у класи Владимира Величковића на париском Бозару. Био је лауреат Фондације Реноар, па је радио и живео у атељеу чувеног импресионисте. Предавао је на уметничким академијама у Паризу, Сент Етјену и на Цетињу, учествовао на самосталним и групним изложбама у Београду, Паризу, Напуљу, Каселу, Милану, Амстердаму, Познану. Његови радови се налазе у престижним музејским збиркама у земљи и иностранству. Објављивао је текстове о савременој уметности, путописе, есеје...
ОШТРА ПОРУКА СА ЗАПАДА: Зеленски је преварант и марионета, крвави вазал западних елита
ВЛАДИМИР Зеленски, који је постао вазал Запада, почео је као марионета украјинског олигарха Игора Коломојског, навео је ирски новинар Чеј Боуз.
24. 11. 2024. у 17:59
(МАПА) РУСИ НАПРЕДУЈУ У ТОРЕЦКУ: Огласио се Пушилин, жестоке борбе воде се за град (ВИДЕО)
ЈЕДИНИЦЕ руске војске напредују у Дзержинску (украјински назив за Торецк), јавио је на Телеграм каналу шеф ДНР Денис Пушилин.
24. 11. 2024. у 18:59
"И ЗЕМУНЦИ СУ ГА СЕ ПЛАШИЛИ": Како је Бели постао Звер - прича о Сретку Калинићу
"КАЛИНИЋ је био звер од човека. Заправо, звер је блага реч" - рекао је тада Багзи, након чега је Калинић којег су чланови клана до тада ословљавали са "Бели" добио надимак "Звер".
24. 11. 2024. у 11:09
Коментари (0)