ГЕБЕЛСОВСКА ПРОПАГАНДА ЗА ГРАЧАНИЦУ: Позоришни ствараоци огорчени нападом Јетона Незираја на српски театар
ТЕКСТ драмског писца Јетона Незираја на порталу "Сбункер" у коме Народно позориште Приштина са привременим седиштем у Грачаници, етикетира као политичку машинерију Владе Србије насталу из идеолошких разлога, успут му приписујући компромитујућу историју као "паралелном српском позоришту" - огорчила је и културне ствараоце који су до сада аутора прихватали без предрасуда, верујући у његове либералне,космополитске ставове и уметничке стандарде.
- Искрено сам и дубоко разочаран и узнемирен текстом Јетона Незираја, објављеном на порталу "Сбункер", под насловом "Позориште као политичка машинерија" у којем износи крајње нетачно и, нажалост, злонамерно мишљење да је Народно позориште Приштина са привременим седиштем у Грачаници основано као "пропагандно оружје Владе Републике Србије у њеној хегемонистичкој политици, којом, као деведесетих жели да покаже своје власништво над Косовом". Моје изненађење је тим веће, јер познајем Јетона као уметника либералних ставова, у чијим јавно изнетим ставовима до сада никада нисам осетио екстремизам, нетрпељивост или острашћеност - каже, за "Вечерње новости", Мирослав Радоњић, директор Стеријиног позорја.
Радоњић истиче да је довољно само погледати репертоар Народног позоришта Приштина са привременим седиштем у Грачаници, комаде који су постављани на сцени и имена ангажованих редитеља од 2004. године до данас, па увидети колико је изнета констатација о наводном хегемонизму апсурдна.
- Оно што су колеге у Грачаници радиле све ово време јесте настојање да се у изузетно тешким условима баве својим племенитим послом, да негују исконску лепоту позоришне уметности и сачувају језик, културни и духовни идентитет оног малог броја својих гледалаца који живе на Косову и Метохији - каже Радоњић.
Наш саговорник наглашава и да није више реч о дневној политици, него о елементарним људским правима:
- Опасно је и недопустиво цртати мете на институцијама и уметницима који заслужују похвалу и дивљење за све оно што упорно раде већ готово две деценије у овом позоришту. Ако не желите да им у томе помогнете, онда бар немојте њихов положај чинити тежим него што јесте. На то нас, између осталог, обавезују елементарна колегијалност и позоришна етика.
Ивана Димић, писац и драматург (иначе председник Уметничког савета грачаничког театра) огорчена је због Незирајевих ставова исказаних на порталу "Сбункер":
- Оно што је важно је да једна таква потпуно неоснована порука, без икакве чињенице, ефикасно служи томе да се уништи било какав културни и сваки други идентитет Срба на Косову. Пошто их убијају и физички, сад убијају и њихову културу! Циљ Незирајевог текста је врло срачунат и није наиван: служи да се дезавуише постојање позоришта у Срба на Косову. Очигледно је да аутору уопште није било важно што изврће чињенице и говори потпуно супротно од истине, већ само да нападне не би ли се елиминисали Срби и на тај начин.
Наша саговорница истиче да је ово, заправо, суштина његове (не)скривене и срачунате намере:
- Незирај се врло прецизно бави пропагандом, не оперишући чињеницама већ чистом измишљотином. С намером да уради оно што је циљ - да се уништи српска култура и да Срби на Косову више не постоје. То је чиста гебелсовска пропаганда: хиљаду пута поновљена лаж постаје истина, зато што тако некоме одговара. Морам да додам и да сам гледала све представе Српске драме од када је избачена из Приштине и да нисам видела ниједну која говори против албанског народа! Нисам неко коме могу да "продају" причу, јер сам у све упућена од тренутка кад је редитељ Ненад Тодоровић направио позориште "у кутији за ципеле" у Косовској Митровици, пошто су као и други Срби - избачени из Приштине. Од тада до данас, видела сам представе које су играли на пољанама, улицама, двориштима. С потпуним покрићем могу да кажем: то што је овај човек написао чист је гебелсовски манир и зна се чему служи!
АГРЕСИВНИ СТЕРИЈА?
- Шта је то хегемонистичко у представи "Она која распушта војске" инспирисаној Аристофановом "Лизистратом", по тексту и у режији Бобана Скерлића? У ком се то идејно-тематском слоју остварења "Лифт - Слободан шоу" Јелене Богавац и Ненада Тодоровића (чија је премијера била још 2018?!) крију национална острашћеност и агресивне политичке идеје? Да ли евентуално Јетон Незирај види било какав екстремизам у "Ајдуцима" Јована Стерије Поповића, копродукцији Народног позоришта Приштина са седиштем у Грачаници и Стеријиног позорја, у режији Анђелке Николић?
БРИТАНЦИ ОБЈАВИЛИ ЗАСТРАШУЈУЋУ МАПУ: "Орешник" може да стигне до било ког европског града за мање од 20 минута (МАПА)
БРИТАНСКИ лист "Дејли мејл" оценио је да би балистичка ракета "орешник" могла да стигне до било ког европског града за мање од 20 минута.
23. 11. 2024. у 15:58
РУСИЈА ПОСТАЛА ГЛАВНИ "ИГРАЧ" У ЕВРОПИ: Ово се десило први пут од пролећа 2022. године
РУСИЈА је у септембру први пут од пролећа 2022. постала главни снабдевач гасом Европске уније, преноси РИА Новости, позивајући се на податке Евростата.
21. 11. 2024. у 11:32
ПОТПРЕДСЕДНИК САД УМРО ТОКОМ ОДНОСА: Био са 50 година млађом љубавницом, Бела кућа није знала како да саопшти вест о смрти
БИО ЈЕ то 27. јануар 1979. године. У 1 ујутро, портпарол породице Нелсона Рокфелера објавио је званичну изјаву за штампу. Бивши потпредседник преминуо је У 71 години живота раније те вечери.
22. 11. 2024. у 18:36
Коментари (0)