СПАЈА ПРОШЛОСТ МУЗИКЕ СА БУДУЋНОШЋУ: Габријел Прокофјев, унук славног композитора, наступао синоћ на Коларцу
ЧОВЕК који спаја прошлост са будућношћу музике, у сваком смислу, то је Габријел Прокофјев, који класично и савремено сажима и у свом (през)имену али и у коренима - па и генима, будући унук једног од највећих класичних композитора, Сергеја Прокофјева.
Изазову и терету одговорности које то славно "музичко" презиме носи, Габријел као свестрани стваралац одговара на више но достојан начин - што доказује и суботњим наступом у Колачевој задужбини. Овај композитор, ди-џеј и музички продуцент светског гласа сцену Коларца дели са уметницима из оркестра младих европског института FAME`S, представљајући београдској публици јединствен спој модерне и класичне симфонијске музике.
- Заиста волим класику - истакао је, за "Новости", Габријел Прокофјев, који је стигавши у Београд најпре студентима института SAE одржао предавање о својој музици и звуку, те комбинацији класике са електроником. - Ипак, она се стално изнова показује недовољно способном да привуче довољно широку публику, поготово младе људе, а притом је додатно запала у кризу. Знам то, позивао сам пријатеље на реситале са својом класичном музиком, и нико не би дошао. Како имам искуства и са наступима у ноћним клубовима, почео сам много да размишљам о не-традиционалном приступу класици.
Габријел сматра да класична музика остаје подједнако велика - право благо, увек и свуда, било да долази из слушалица најразличитијих уређаја у овом дигиталном добу, или са концертних подијума - али је огромном броју људи "верзија" са слушалицама неупоредиво блискија и у складу са њиховим начином живота.
- Класика ће увек остати на свом пиједесталу као висока култура, а и сам пишем и дела која се могу сврстати у класику, колико прошле недеље у Загребу је изведен мој концерт за виолу, са оркестром РТВ Хрватске. Ипак, програм концерта у Београду осмишљен је хибридније, као мешавина ретко спајаних жанрова, која је нуди за свакога понешто - од поштовалаца Бетовена до љубитеља техно ритмова.
НОВИ ПРИСТУПИ
КОМПОНУЈУЋИ музику која истовремено обухвата и изазива западну класичну традицију, Габријел Прокофјев се појавио као значајан глас у новим приступима класичној музици на почетку 21. века. Након студија музике на универзитетима у Бирмингему и Јорку, незадовољан наизглед изолованим светом савремене класичне музике, развио је паралелну музичку каријеру као денс, грајм, електро и хип-хоп продуцент. Плесна музика у комбинацији са његовим класичним коренима даје овој музици јединствен и истински савремени звук. Аутор је бројних оркестарских и камерних дела, компоновао је седам концерата (три са грамофонима), као и многоборојна дела електронске музике, често комбинујући синтисајзере и семплове са класичном инструментацијом.
На том програму се нашла оригинална музика Габријела Прокофјева, фантастични симфонијски ремикс Бетовенове Девете симфоније, као и композиција "Техно свита". Открио нам је како није баш лако "преломио" да приступи Бетовеновом величанственом делу и преради га.
- Био је то можда најизазовнији пројекат за мене, ипак је то Бетовен, највећи мајстор, композиција од огромног значаја, како то дирати, макар и са најбољом намером? Међутим, увидео сам да ће Бетовенова Девета, у свој својој величини, постојати заувек, а овај ремикс за симфонијски оркестар само је једна од могућих верзија, на мој начин - каже о освојој храброј и динамичној композицији, савременом еклектичном ремиксу, својеврсном модерном омажу Бетовеновом ремек-делу.
МАЕСТРО КОЈИ ИНСПИРИШЕ
ОРКЕСТАР на сцени Коларца води маестро Етјен Абелен, швајцарски диригент, креативни предузетник и виолиниста, са истом страшћу да инспирише људе и истражује нове могућности класичне музике. Етјенов музички рад је широк и разнолик, суоснивач је мреже Ycal, Омладинског оркестра Sistema Europe и иницијативе Superar Suisse инспирисане пројектом Sistema. Он је и ко-уметнички директор Apples & Olives Indie Classical фестивала (Швајцарска) и серије Ynight classical-in-club. Етјен је говорио и наступао на ТЕД догађајима, преносећи своју страст према модерним перспективама класичне музике на публику широм света.
Са друге стране, на једно од најчешће му постављаних питања, које се тиче музике његовог деде и постојања могућности да на сличан начин обради и музику Сергеја Прокофјева, Габријел и даље одлучно одговара одрично.
- Музика мог деде ми је одувек веома блиска. Са друге стране, можда због тога још и више, много сам година провео трагајући за сопственим, само својим гласом и музичким изразом. И иако је то нешто што се очигледно очекује од мене, или баш због тога, сумњам да ћу то икада урадити.
Препоручујемо
ОБЕЛЕЖЕН ДАН УДРУЖЕЊА КОМПОЗИТОРА СРБИЈЕ: У славу музике додељене и награде
18. 02. 2023. у 14:37
ОТВОРЕН 54. ПРАЗНИК МИМОЗЕ: Усред фебруара атмосфера као лето да је
17. 02. 2023. у 22:38
ОШТРА ПОРУКА СА ЗАПАДА: Зеленски је преварант и марионета, крвави вазал западних елита
ВЛАДИМИР Зеленски, који је постао вазал Запада, почео је као марионета украјинског олигарха Игора Коломојског, навео је ирски новинар Чеј Боуз.
24. 11. 2024. у 17:59
(МАПА) РУСИ НАПРЕДУЈУ У ТОРЕЦКУ: Огласио се Пушилин, жестоке борбе воде се за град (ВИДЕО)
ЈЕДИНИЦЕ руске војске напредују у Дзержинску (украјински назив за Торецк), јавио је на Телеграм каналу шеф ДНР Денис Пушилин.
24. 11. 2024. у 18:59
"И ЗЕМУНЦИ СУ ГА СЕ ПЛАШИЛИ": Како је Бели постао Звер - прича о Сретку Калинићу
"КАЛИНИЋ је био звер од човека. Заправо, звер је блага реч" - рекао је тада Багзи, након чега је Калинић којег су чланови клана до тада ословљавали са "Бели" добио надимак "Звер".
24. 11. 2024. у 11:09
Коментари (0)