ЕРА КОЈИ ЈЕ ШТАМПАО СИЛЕ: Скулптуре Петра Вуковића пред Београђанима (ФОТО)
ДИГИТАЛНА револуција је објединила физичку, дигиталну и биолошку сферу живота, људски род већ живи у четвртој, неупоредивој са било којим пређашњим људским искуством, она је историјски преседан јер се развија не линеарним, већ експоненцијалним темпом.
Петар Вуковић (37), индустријски дизајнер и уметник из Ужица, кроз скулптуре и цртеже, како каже – штампа силе од којих је данашњи свет сачињен.
Ових дана, од 15. до 25. децембра, публика дела талентованог Ере може видети у Галерији „Озон“ (Дорћол плац), а самостална изложба је насловљена „Штампач који је штампао силе“.
- Дела су карактеристична по томе што сам упоредо са развојем идеја, развијао и технологију за њихово стварање, она није стандардизована у уметничкој пракси. Стварам од композита камена, порцелана, пластике, метала… Прва успела скулптура „Змија“, била је у почетку експеримент који истражује начин успостављања контролисаног друштва, применом генералног, репетитивног алгоритма - истиче Вуковић, заљубљеник у иновације, дизајн, уметност и науку – Познавање и размишљање о овом алгоритму сматрао сам важним, како бисмо знали да успоставимо довољно људскости у данашњем свету. Остале скулптуре и цртежи, наставак су овог размишљања.
Сама техника израде одговара идејама које дело презентује. Скулптуре су „изашле“ из тродимензионалног штампача. На публици је да одгонета шта је то живо у ономе што машина даје, уз могућност историјског поређења композита са традиционалним материјалима попут папира, камена…
- Брз темпо садашње технолошке револуције и трака за моћ, човеку не остављају довољно времена да сагледа целину, превиђа је, а људском бићу је потребан одговор о смислу. Дешава се тако, да се људи затварају, а то није добро. Боље је истражити ове брзо мењајуће појаве и изазове – додаје Вуковић – Из ове авантуре, кроз проживљавање и суочавање са силама живота, човек мора изаћи као победник. Кључ за победу људскости је уметност.
Вуковићева дела одликују универзалност, кодирање процеса модерног времена, игра нетипичних материјала, детаља и боја, вишеслојност, преплитање аналогија, а кроз скулптуру, ту је и тактилна могућност да се осте процеси живота и стварања.
Препоручујемо
ГОСТОВАЊЕ МУЗЕЈА ГРАДА БЕОГРАДА У ГРЧКОЈ: Изложба икона "Од Крита до Дунава" у Солуну
14. 12. 2022. у 19:04
ВИОЛИНОМ КРОЗ МУЗЕЈ: Концерт Лане Зорјан, на репертоару Менделсон и Сен-Санс
12. 12. 2022. у 17:23
ОШТРА ПОРУКА СА ЗАПАДА: Зеленски је преварант и марионета, крвави вазал западних елита
ВЛАДИМИР Зеленски, који је постао вазал Запада, почео је као марионета украјинског олигарха Игора Коломојског, навео је ирски новинар Чеј Боуз.
24. 11. 2024. у 17:59
(МАПА) РУСИ НАПРЕДУЈУ У ТОРЕЦКУ: Огласио се Пушилин, жестоке борбе воде се за град (ВИДЕО)
ЈЕДИНИЦЕ руске војске напредују у Дзержинску (украјински назив за Торецк), јавио је на Телеграм каналу шеф ДНР Денис Пушилин.
24. 11. 2024. у 18:59
"И ЗЕМУНЦИ СУ ГА СЕ ПЛАШИЛИ": Како је Бели постао Звер - прича о Сретку Калинићу
"КАЛИНИЋ је био звер од човека. Заправо, звер је блага реч" - рекао је тада Багзи, након чега је Калинић којег су чланови клана до тада ословљавали са "Бели" добио надимак "Звер".
24. 11. 2024. у 11:09
Коментари (1)