Фељтон
Текстови
Милисав Семиз - човек који је бранио Београд
Летећи на ловцу домаће конструкције ИК-3, водник Милисав Семиз је 7. априла оборио немачки бомбардер "јункерс JU 88A", а 12. априла још један авион, тешки ловац бомбардер "месершмит"
Јово Симишић | 08. 06. 2019. у 17:35
Неко се боји висине, а неко земље
Био је пилотски феномен свог времена, непоновљив заљубљеник у небо. Имао је изванредну оријентацију - на свим теренима и у свим временским условима. Говорило се да има радар у глави
Јово Симишић | 09. 06. 2019. у 19:15
Вук - и на мору и у ваздуху
Био је радио-телеграфиста у Ратној морнарици Краљевине СХС, подизао је друштво за ваздушни саобраћај - "Аеропут", међу првима је после Другог светског рата ушао у пилотску кабину "Јата"
Јово Симишић | 10. 06. 2019. у 18:33
Страдалник са Голог отока
Летео за "Аеропут", "Луфтханзу", "Јат" и мешовито југословенско-совјетско предузеће "Јуста". Због Голог отока избрисан је из ваздухопловне историографије
Јово Симишић | 11. 06. 2019. у 18:23
Како су пилоти постали отмичари
Истог дана у октобру 1951. десиле су се две отмице "Јатових" авиона. Са домаћих редовних линија преусмерени су за Цирих. Зачудо - "отмичари" су били пилоти који су управљали тим авионима
Јово Симишић | 12. 06. 2019. у 17:12
Слетео на 280 аеродрома у свету
У свет ваздухопловства је ушао као моделар и једриличар, завршетак Другог светског рата дочекао као пилот ловац. У "Јат" је дошао априла 1947. године и у њему је проживео сав радни век
Јово Симишић | 13. 06. 2019. у 18:00
Освајање нових млазних авиона
Љубиша је рано почео да гледа у небо. Детињство је провео на Бежанијској коси, гледајући акробације и вратоломије пробних пилота, који су са земунског аеродрома узлетали у модерним авионима
Јово Симишић | 14. 06. 2019. у 17:52
"Јат" десета компанија у Европи
Коста Бојовић је био шеф пилота DC-10, највећег авиона у флоти, којим је "Јатова" компанија слетала на скоро све континенте и повезивала Југославију са преко шездесет светских метропола
Јово Симишић | 15. 06. 2019. у 18:24
Од Брајковца до пута око света
За четири деценије као пилот у авиону провео је више од две године, летео авионима DC-3, CV-340 i CV-440, DC-9 i B-707, и на сваком од њих имао бар по једну незгоду "за инфаркт"
Јово Симишић | 16. 06. 2019. у 17:42
Цивилни пилот - ратни херој
Био је последњи ас српског цивилног ваздухопловства, један од ретких који је имао десетине летова у ратним условима. Човек који је за живота постао легенда и чији је живот ушао у литературу
Јово Симишић | 17. 06. 2019. у 17:40
Испит храбрости у току НАТО агресије
После напада крстарећим ракетама на хангар хеликоптерске авијације МУП-а на Аеродрому Београд, у ноћи између 27. и 28. марта 1999, "Јат" је део флоте пребацио на аеродром Банеаса у Букурешту
Јово Симишић | 18. 06. 2019. у 17:43
Трајно место у историји "Јата"
Капетан Драгутин Шаро Симоновић је 1991. године превезао са загребачког аеродрома "Плесо" чувени "кикаш", осам година касније успео је да пребаци у Румунију последњи "Јатов" авион DC-10
Јово Симишић | 19. 06. 2019. у 19:03
Лидер нове генерације пилота
Велибор Славуј је био последњи извршни директор "Јата", у два наврата директор Летачке оперативе, капетан инструктор на авионима - DC-9 и B-737. Представљао је нову генерацију пилота
Јово Симишић | 20. 06. 2019. у 18:36
Каријера - од стјуарда до пилота
Ако би се укупни живот Млађа Спасића проведен у ваздухопловству сумирао у неколико речи, било би то: врхунски професионалац, одговоран, предан, вредан, џентлмен и пријатељ
Јово Симишић | 21. 06. 2019. у 18:42